12.03.2012

Tvåtusentolv. Pt 1.

December är lika med summeringsmånad. Här kommer första delen av en liten års-resumé.

Den andra januari skrev jag: "Jag är så himla pepp på 2012. vill göra så mycket, vill bli så mycket, vill känna så mycket. och det kommer jag. känner i hela kroppen att 2012 kommer att bli så bra. vet det bara." Tänk vad rätt jag hade.

Januari.
nyårnyår
Firade in det nya året hos Edvin. Det var dans, massa fina vänner och mycket Elias.
UntitledIMG_0197
Kvällen innan vårterminens start var så himla fin, kanske januaris finaste. Jag, Gloria & Klara Tuva hängde på Klaras rum hela natten. Pratade, skrev listor och drack hallonsoda.
IMG_0194IMG_0195
IMG_0211IMG_0203
Januari var inte en super-månad. Det var mest ångest inför en stor idrottsuppgift och väldigt mycket vinter. Lite mysigt såklart, men inte jättekul.

Februari
Februari var startskottet på något fantastiskt. Det var här det började hända något med mig. Jag bara blev gladare liksom.
IMG_0033IMG_0042
Födelsedagsmånad! Vår fina Fanny var först på tur och vi överraskade henne hos Freja med Marias cholotatechipcookie och drinkar.
IMG_0129IMG_0110
Överraskningstraditionen mellan oss fyra fortsatte när Freja fyllde år och vi bjöd på kycklinggryta med massa sweet chili (Freja älskar (älskade?) sweet chili)
IMG_0362IMG_0154IMG_0136IMG_0169
Jag hjälpte till med ljud & ljus under treornas föreställningar och lärde bland annat känna den fantastiska människan på bild 1: Mathilda. Är så himla glad för det. Det var som alltid i februari semmeldag och alla hjärtans dag.
IMG_0191IMG_0201
Och den 15:onde februari blev det äntligen min 18-årsdag. Firade med finmiddag på Le Rouge med min familj (inklusive mormor, morfar & Elias) för att sedan träffa vänner.
IMG_0271IMG_0272
Hade ett himla mysigt tårtkalas. Bjöd på fyra tårtor och det spelades spel/pingis i timmar.
IMG_0499IMG_0500
Sista veckan i februari åkte jag, tillsammans med mamma och Ossian, till italienska Arabba och hade den bästa Alperna-veckan någonsin. Bara massa sol, böcker, fantastisk slalom, god mat och leenden.

Rolig februariparantes (bild 1):
IMG_0293IMG_0111IMG_0130
Jag åt kött för antagligen sista gången ever. Köpte en varmkorv på väg hem efter en utekväll för att jag var hungrig, tog en tugga, blev illamående och kastade resten. Någon månad därefter sa jag att "jo men nu är jag nog vegetarian." Februari var förutom allt jag skrivit också månaden då jag och Maria började hänga intensivt. Vi hade sleepovers och insåg att vi var en superduo (jag gjorde det i alla fall). Puss!

Mars
IMG_0769IMG_0785IMG_0797
Kom hem från Alperna och fick återse min kärlek. Vi hade en mysig dag i solsken och åt glass vid kajen.
IMG_0814IMG_0848
IMG_0816IMG_0843
Vi började repa inför vårens föreställningar och hade brunch med gruppen. Jag bakade morotskaka typ 3 gånger på en vecka förresten, var riktigt bra på det! Jag som inte kan baka. Tore fyllde 19 och vi överraskade honom med middag hemma hos Agnes. Saknar Tore, han är i LA nu och pluggar musik.
IMG_0822IMG_0828IMG_0895IMG_0979
Hehe, var besatt av drawsomething ett tag.
IMG_0861IMG_0852
IMG_0859IMG_0871
Det blev soligt igen efter 5 månader av mörker (amen ungefär). Carpade med mina fina vänner.

IMG_0894IMG_0911
Johanna och jag åt glass och det var 90-tals-fest (Maria var 60-tal istället av någon anledning, haha)IMG_0951IMG_0981IMG_0881
Läste bästa boken, vi sa hejdå till Gloria för 3 veckor och jag drack vin med Flora på uteservering (vår!)
IMG_0994IMG_0995IMG_0996
Maria & Fanny hade en försenad överrasknings-kväll för mig. :)))
IMG_1003IMG_1009IMG_1021
Det haglade, Tore hade fest och vi åt middag på Indira.
IMG_1055IMG_1056
L1040031L1040050
Avslutar mars månad med fyra bilder från kanske en av årets bästa kvällar. Vi lagade middag hos Flora och gick sedan ut och dansade på slakthuset tillsammans. Så bra och lyckorusig kväll.

2 kommentarer:

  1. Usch, vad härligt du skriver. Säger typ det i varje kommentar. Men det är så levande. Och dina vänner - ja, tur att du har alla dina 70 vänner som läser. De verkar vara fantastiska hela bunten!

    Februari är verkligen en födelsedagsmånad. Kan hålla med eftersom även jag fyller år då, tihi. Vad är denna stora cookie-tårta?! Ser galet nom ut!

    Du äter för övrigt jädrans mycket glass (ja, tydligen året runt!) Någon favoritsmak? :3

    SvaraRadera
  2. vad stiliga ni är, du, din boyfränd och dina kompizar.
    hemskt stiliga.

    fridens liljor!

    SvaraRadera