12.10.2012

den här dagen alltså.


Post a picture of you and introduce yourself

Bild av Flora.
jag heter My, är 18 snart 19 (?!) och bor i Stockholm på två ställen numera. Jag är en berg- och dalbana (känns lite hybris att skriva så av någon konstig anledning.) Är beroende av ganska mycket, bland annat människor i min närhet och socker. Älskar att skriva listor därför tänkte jag göra det nu för att ta en pluggpaus och försöka muntra upp mig själv.

Three positive and negatives about you

  • Är nog ganska kreativ. Ändå. Tycker om att styra upp lekar/skriva listor/hitta på saker
  • Vill förstå mig på andra människor
  • Är oftast en positiv människa. Det är ju nice.
  • Överanalyserar alltid allt, vilket kan bli både jobbigt & dumt för både mig och andra.
  • Klarar inte av att göra måsten om det inte är under press.
  • Har en slags äckel-fobi vilket medför en del problem.


Five likes and dislikes

  • Mycket snö
  • När random personer ler mot en på stan
  • Dagens första kopp kaffe 
  • Sjunga och dansa helt jättehögt när man är ensam hemma
  • Mina klasskamrater
  • Elaka barn
  • Ledsna barn
  • Skrikiga barn
  • Ensamma barn
  • Smutsiga händer


Your new years resolution
Bara försöka må så himla bra som möjligt. Ha kul, vara snäll mot mig och mina medmänniskor.

What do you look forward for next year?
STUDENTEN. Livet efter det, jesus amalia.

If you were locked in a room for 24 hours with the person you don’t like, how would you pass the time?
Försöka förstå mig på hen. Leka frågelekar, lära oss av varandra.

Your biggest fears
Ensamhet, ångest, råttor och smuts.

Your hobbies
Teater, tennis, dans, umgås

Favorite quote
Av vrål är vi komna och åt vrål ska vi åter varda. - Bob Hansson <3

Favorite animal
Elefant. De är så fina bara.

Your celebrity crushes
Har haft en del genom åren men:
Adam Pålsson, Chuck Bass, Bill Skarsgård.

Three Favorite songs, movies, and shows
songs
  • Mannen i den vita hatten (16 år senare)
  • Untitled 1
  • Life in technicolour
Har varit mina favoritlåtar i typ 4 år nu.
movies
  • Tillsammans
(Har inte favoritfilmer, är ingen filmtjej.) Har sett många bra filmer men kollar aldrig på filmer mer än en gång.
shows
  • Gossip girl
  • Lost
  • Desperate Housewives


Someone you would want to switch lives with for one day and why?
Barack Obama eller någon megarik hollywood-celeb.

Do you believe in yourself?
Ofta inte men innerst inne gör jag nog det, det måste man ju.

What do you want to before you die?
Stå på en riktig scen, hoppa fallskärm, resa massor, gifta mig, skaffa barn

List 5 things you can’t live without
  • Kärlek
  • Vatten
  • Mat (Speciellt glass och hummus och gröt, just nu i alla fall)
  • Kaffe
  • Tvål


Write about your day yesterday
Bakade kladdkaka med Hannah, var på en bra teaterföreställning om konfliktzonerna i förhållanden, pussade Elias och hade filmkväll hos Maria & Fanny. Åt snacks och kollade på Memento (ASBRA FILM, SE DEN!)

Who are your heroes?
Alla människor jag älskar typ.

Your dream wedding
Inkluderar: Hav, världens vackraste klänning, glasstårtor, champagne, dans och underbara färgglada människor man älskar. Och mannen i mitt liv så klart, hehe.

Five places you want to visit
Indien, New York, Island. Och en massa andra.

Take a picture of yourself smiling
Försökte faktiskt le, men det gick liksom inte. Såhär känner jag för den här dagen. Nu ska jag fortsätta plugga hindusim. Adjö. Imorgon ska bli en bättre dag, då ska jag skriva inspirerande peppiga inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar