12.23.2012

Bad Gastein.

Igår kom vi fram till Alp-byn Bad Gastein som ligger i Österrike. Det är jag, min mamma, min pappa, min lillebror, min kusin Emma, min farbror Staffan, min ingifta faster Marie, min farmor Elsa och min farfar Nisse. Fint litet gäng.

Vi har mjukstartat idag med några timmars åk i backarna. Lyckoruset jag får av alp-naturen, snön och farten när man åker är otroligt. Jag älskar att bränna ner fort fort för en backe - ner mot de djupa dalarna, för att sedan åka transsportsträcka genom skyhöga, vita granar.



Lunchen förtärdes i en liten fjällstuga där jag åt en fantastiskt god tomatsoppa med bröd och massa basilika. Nu ligger jag och Emma möra i våra fluffiga täcken och inväntar middagstid.

Ikväll ska vi (jag & Emma) ha rimstuga på vårt rum. Jag har ingen julfeeling alls i kroppen!!! Men man kan gå till ett ställe imorgon och få pepparkakor, glögg och kolla på Kalle Anka. Det serveras julbord till middag också! Det blir nog en fin jul. Om vi inte hörs imorgon: God jul på er Ingen press på att det ska bli övermysigt. Krama de du tycker om och ät mycket gott! 

1 kommentar:

  1. Det låter emellertid som att du har alla förutsättningar för att det ska bli en fantastisk jul. Fick du julstämningen till slut? Det låter ju som att pepparkakor, glögg och Kalle kunnat bidra en hel del till det ;)

    Backarna och skidåkning tycker jag låter helt otroligt. Har ju aldrig själv åkt skidor, och faktiskt aldrig varit sugen. Kanske bar aför känslan att störta ned för en backe, men aldrig med all utrustning, kylan och det. Jag är väl lite för lat av mig. Men självaste fenomenet låter ju som en raritet i känsla: Lite berg-o-dalbanspirret man så gärna känner (som vuxen utan att behöva vara fånig på Gröna Lund!). Kanske det skidåkning är - Gröna Lund för vuxna! Haha.

    Nej, nu ska jag sluta babbla.

    Ha det underbart i Österrika, så ser jag fram emot att höra massa detaljer när vi ses sedan! :3

    SvaraRadera