12.25.2012

JULAFTON

Min julafton var så himla fin! Julfeelingen var som sagt inte på topp, men dagen och kvällen var otroligt lyckad.


Dagen började med FRUKOSTBUFFÉ på hotellet. Älskar frukostbuffé. Detta äter jag varje dag: yoghurt med olika sorters müsli, knäckebröd och grovt bröd med ägg, frukt samt kaffe. Mumma.

Sedan åkte vi skidor i några timmar, vilket jag inte har bild på, men jag kan lova att det var faaaabulous! Vi satt utomhus (!) utan jacka (!) i solen och åt lunch. Pappa sa efter ett åk "detta kanske var det bästa åket på 20 år" och då har han åkt mycket skidor. (Okej bokstavligen så var det inte bästa åket på 20 år, men ni förstår)


Efter skidåkningen var det Kalle Anka, som varje år. Vi hade tänkt gå till ett annat hotell där det var storvisning men vi ville ha det mer intimt än så; vi trängde ihop oss alla 9 i mitt & Emmas rum.



Jag matchade min rödprickiga kjol och min blåprickiga tröja med ett blått- & rödprickigt diadem! Prick prick prick match match match. Kände mig galen men *cute* :)))



Vi hade julklappsutdelning när Kalle Anka var klart. Pga. avsaknad av julgran var det små julklappshögar lite överallt; i fönsterkarmen, på golvet...


 Jag är en person med extremt dålig framförhållning och hade inte slagit in en enda julklapp. Men som Marie sa: "nöden är uppfinningarnas bästa vän". Pistkartor fungerade faktiskt himla bra som inslagspapper! 


Jag fick så sjukt bra/fina presenter. Bland annat hörlurarna jag önskat mig, te från Lund (med världens bästa julrim till)(flyttar ju förhoppningsvis dit om ett år och tydligen dricker alla där Lundablandning), böcker och körlektioner! Nu ska jag börja jobba för ett körkort (okej, snart i alla fall)
Efter julklappsutdelningen gick vi ner för julbordsbuffé (var helt sjukt pepp på det). Jag bytte till en lite mindre galen outfit (med samma kjol) och pappa var fin som vanligt i manchesterbyxor och röd tröja.
Buffén var OTROLIG men svår att få bild på. Här är min andra tallrik i alla fall. Lax, potatis, ägghalva med löjrom, finncrisp med brieost. OSV. Dog matdöden flera gånger om.

Och så efterrättsbuffé! Herregud alltså. Mjuk pepparkaka med cream cheese, punchrulle (och jag som inte ens gillar marsipan!), chokladmousse och fruktsallad var mina favoriter.
 Nöjda (: 



Vi satt kvar länge. Smälte maten, drack kaffe och spelade spel. 



Mina fina förföräldrar. Farfar är 87 år men knäppt pigg! 



Familjen Persson. Så tokiga och bra.
Väldigt fin julafton med väldigt fin familj & släkt. 

1 kommentar:

  1. ÅH, så fint ni verkar haft det!
    Älskar speciellt den sista bilden, med vad som bland annat verkar vara en skratthärva. Underbar!

    Och tänka sig, att julen även finns där ute i Österrike. Och frukostbuffé på julafton - bättre kan det väl inte bli.

    Oroa dig inte, min outfit var inte alls sofistikerad heller. Alla julens färger blandat - jag var en galen polkagris! Men jag måste erkänna att du var gudasöt. Och det ska man ju satsa på, på julafton.

    Hm, finns det mycket vegetariskt på julbord? Jag som typ bara äter vilt och kött och köttbullar och julskinka och korv på julafton.. Vad fundersam jag blir nu.

    ursäkta allt kommentarspam - fortsatt ha en underbar jul där borta!

    (och jag vill inte ens gå in på hur ni kunnat sitta ute utan jacka i Österrike på vintern. hur kan ni inte fryst ihjäl?!?!?!?!)

    SvaraRadera