11.28.2012

vit gröt, vit mark

Idag längtar jag lite extra till två saker:
IMG_0128
IMG_0155

JUL! Jag var så sugen på risgrynsgröt när jag vaknade i morse och jag & Maria lyssnade på julmusik hela morgonen. Ovan är en julig lunch vi fick i skolan förra året. Den andra bilden visar min fina farfar och far på självaste julafton. Pappa spelade piano och farfar sjöng till. Förra julen var så otroligt mysig. Vi firade i vårt hus för första gången någonsin med massa mat, massa julklappar och massa gos. Även om vi påpekade fler än en gång att det var svårt att infinna sig i julkänslan utan snö. (Vi har firat jul i Åre nästan varje år och varit bortskämda med flera decimeter snö.)

IMG_0517
IMG_0672
IMG_0715
ALPERNA! Min familj, min farmor & farfar samt min farbror Staffan, hans fru (vad kallar man det? ingifta faster?) Marie & min kusin ska fira julafton i Bad Gastein i Österrike. Det kanske inte kommer vara lika soligt och varmt som på bilderna ovan men vi kommer förhoppningsvis få en vit jul. Längtar så HIMLA mycket efter skidåkning, kvalitetstid med familj & släkt och få tid till att läsa böcker.

2 kommentarer:

  1. Men My, inte kan man väl börja med julen innan december? (Sade hon, ivrigare än någonsin)
    Jag håller mig till lördag, men då blir det jul-explosion!
    Pynt och gröt och lussekattabak! Mwihi.:D

    SvaraRadera