11.18.2012

kan ingen se att jag är vacker ikväll?


Jag har så mycket att berätta för er. Om vänskaper som aldrig dör trots att livet kommer emellan, om den finaste ettan någonsin med högt i tak, ett litet badkar och fönster man kan sitta i, om teaterkärlek och om temaveckor. Klockan är 23:08 och i morgon är det måndag igen och jag borde sova nu på stört.
Men okej; lite kan jag väl berätta:



I torsdags tog jag en buss till Hasseludden och Paulinas hem där det alltid brinner levande ljus och någon musik spelas. Vi åt middag med hennes fantastiska familj och tog igen cirka 1 år. Paulina har varit en av mina absolut närmsta vänner i snart 5 år men vi har inte umgåtts på väldigt länge. Det har varit sorgligt men någonstans har vi båda vetat att vi har varandra. Det var så HIMLA fint att ses igen i alla fall. Blir gråtmild bara av tanken. <3



Fredag var inflyttningsdag! Elias och jag firade med en mini-flaska cava. 



Morgonen därefter gick jag och köpte juice och smörkniv.





Och så åkte vi och storhandlade med min snälla familj. Bönor, pasta, smör, kastrull osv. 



På lördag kväll var jag bjuden på middag hos fina Johanna. Hon hade förberett för en dödligt god måltid med citron-risotto, rotfrukter i ugn och ingefära- & vattenmelondrinkar. 

Efter middagen (bokstavligen) hällde jag i mig en öl tillsammans med några bra personer, för att sen gå och dansa med andra bra personer. BRA kväll. Glada vänner, kramar och mycket dans.





I morse vaknade jag upp i lägenheten. Kokade kaffe, gick runt i t-shirt och lyssnade på vinylskivor hela morgonen. Så mysigt. 


Repade teater i skolan och hälsade på Molly på hennes jobb. Söndagskvällen har enligt tradition spenderats med min familj och en massa god mat.
Jag är så lyckligt lottad hörni. Är det okej att ha det såhär bra? 
Jag är så knasigt glad. 

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha så otroligt fina vänner, och en så fin relation med din Elias. Och jag älskar alla dina bilder - de talar så!

    Och du, har ni flyttat ihop nu, alltså, du och Elias? Eller är det mer att du kommer hänga där väldigt-väldigt mycket framöver, tehe? :)

    Jodå, den är dyr.. Men jag har habituerat till priset och tror mig nog tycka att det är värt det.. Men jag ser väldigt fram emot onsdag och att få lära känna dig lite närmare!

    SvaraRadera
  2. wiii bild på min gamla skola. (jag har varit på fest på den där gården också, gården till lägenheten alltså) PUSSSS <3

    SvaraRadera