11.20.2012

monopol och miljöarbete

Glad tisdag!




Igår kväll åkte jag till lägenheten. Där var inte bara Elias utan även Sebastian & Rickard. Vi alla hade sovmorgon dagen efter och kom på den briljanta idén att spela monopol.


I början gick det väldigt dåligt för mig. Då jag är en extremt otålig person gav jag nästan upp när jag tärningskast efter tärningskast tycktes ha oflyt... 

...men jag höll modet uppe och efter timmar (ja, timmar, monopol är liksom ett evighetsspel) så satt jag där med 120 000 kr och ett hotellimperium medan de andra började bli bankrutt en efter en. När klockan var efter midnatt var det bara jag och Elias kvar i spelet och vi bestämde oss för att avsluta. Jag var ganska så överlägsen, om jag får säga det själv. 


Det blev en hel del sura miner (fast mest på skoj), affärer, girighet, kapitalism-snack och pengalycka.
Så himla trevlig sak att göra en mörk måndagskväll. 

Nu sitter jag på ett nyfunnet café vid namn En halv trappa ner och dricker bryggkaffe, äter gratis chokladboll och sliter håret av mig i plugg-frustration. (Jag försöker skriva en text om köttkonsumtionens miljöpåverkan och det går... trögt...)

Om ett par timmar ska jag bege mig mot Rytmus för att se Paulinas sånguppspel. Tjoho!

1 kommentar:

  1. Åh, jag älskar monopol! Har ett själv hemma, och just sådana evighetsspel kan vara så mysiga ibland..
    Kul att du vann, förresten, det bevisar ju att du äger lite ekonomiskt och strategisk kompetens, allt!

    Gratis chokladboll?! Hur får man det? Och var är detta? :3

    SvaraRadera