11.26.2012

min helg.

I fredags var jag på födelsedagsmiddag hos Alice. Fina fina Alice som jag tycker så mycket om. Hon och hennes familj hade fixat i lägenheten på Rörstrandsgatan: torkad mango i små skålar överallt, välkomstchampagne och 18 röda rosor på ett vackert dukat bord. Vi var 15 filurer som åt middag tillsammans. Det var tal, rörande sång från Alice lillasyster, lite tårar och mycket skratt.

IMG_5526

Vaknade upp hos Elias på lördagen.
IMG_5532

Min familj kom på lunch och sedan satt vi två på köksgolvet i någon timma. Klippte ut matkuponger ur lokaltidningen, drack kaffe, åt naturgodis och låg på varandras magar och ben.

IMG_5536

Träffade Flora och Emmy en kortis, köpte strumpbyxor och gick till Wollmars med Marc & Elias för att dricka en öl. Vi skulle nämligen på spelning/klubb på Färgfabriken senare.

IMG_5541

Det var så fenomenalt bra!!! Första timman höll jag på att dö av syrebrist; det var packat med folk och jag ville bara åka hem. Jag och Elias smög iväg och kom till någon utställningssal, som var helt tom. Där dansade vi runt och kunde äntligen andas igen.  Sedan spelade Chords  (SÅ BRA) och jag, Elias, Gloria och Marc stod nästan längst fram och dansade oss svettiga.

IMG_5548

Jag blev matförgiftad igår och har därför varit hemma idag. Har haft det rätt bra ändå, ätit tomatsoppa med skärgårdsbröd plus lyssnat på massa julmusik och ätit pepparkakor, illamåendet till trots.

ps. Imorgon är en speciell dag (: 

2 kommentarer:

  1. vadå vad händer imorn?

    SvaraRadera
  2. Imorgon, det var din och Elias stora dag, va? Tihi.

    Förresten låter din helg supermysig.. Matkuponger? Jag visste inte att de fortfarande fanns! Nu trodde jag det bara var bonuskort som gäller..

    Vilka är din familj, förresten? Lite nyfiken där ^^

    SvaraRadera