11.12.2012

10 timmars sömn 11 timmars jobb.

Och så var det måndag igen. Helgen passerade fort men bjöd på mycket kul och för en gångs skull (ungefär) mycket nytta också!

På lördag skulle jag städa hemma inför visning och sen väntade nästan ett halvt dygns arbete. Därför hade jag planerat att på fredagen ta det lugnt. Äta glass, kolla serier, softa. 
...Så blev det ju inte. Som några av er vet lider jag av extrem FOMO (fear of missing out). En av mina sämsta (eller bästa?) egenskaper är att jag är väldigt dålig på att ta det lugnt. 
Fredagskvällen spenderades istället för i min säng på två dansgolv. 
Fantastiskt rolig kväll i alla fall med en massa kompisar och en massa dans. Älskar att gå hem efter en kväll och ha värk i både benen, fötterna & nacken för att man skakat så mycket rumpa (;kropp). Så det var ju värt. Tacka fomo vetja.

När jag vaknade efter cirka 5 timmars sömn (lite mer kanske) med nackvärk (skaka kropp var det ja) och grumliga ögon kändes beslutet att ha roligt kanske inte lika värt.


Men efter en pangfrulle hemma (med peppande text på kaffekoppen och 2 portioner gröt<3) kände jag mig redo.

Åkte till stället där Elias spenderar mestadels av sin tid, Apoteket Eken i Mörby centrum, och räknade diverse tabletter och intimprodukter i en massa timmar. Det behövdes mycket kaffe och mycket godis för att hålla igång. Men höll igång, det gjorde vi!




När vi var klara och Stockholms gator var mörka och fyllda av onyktert folk promenerade vi omkring. Hittade glittergirlanger, stötte på svarta katter och kände oss konstiga (;övertrötta...). Det var något märkligt i luften, sa vi gång på gång. *Magic night*



Åkte till skolan (på en söndag, japp!) och repade, trots även denna natt alldeles för lite sömn, teater.
Sen mötte jag min fina pojkvän och åt frukost.







*Happy family* <3



Nu undrar ni kanske vad bilderna ovan försöker berätta...Det är nämligen så att mina föräldrar köpt en lägenhet som Elias ska hyra i 1 år. SÅ PEPP OCH LYCKLIG!!! (Tänkte tala mer om detta en annan gång.)




Efter kris & panik med stress och tårar på grund av för lite sömn och för mycket ogjort plugg tog jag mig i kragen, pluggade, och förtärde sedan en underbar middag med min familj. Risotto, sparris & parmesan. Till efterrätt blev det Ben & Jerry's. Mmmmm.




Sedan stupade jag i säng (för sent...) i nya krispiga lakan.

Och nu är det måndag, igen. 

1 kommentar:

  1. Oj, ja, vilken händelserik helg! Och Mörby, Stockholm, inte alls långt ifrån mig, ju. Vilken trevlig överraskning! :)

    Kan man åka till skolan på en söndag? Vad går ni i för spännande skola egentligen, tehe?
    Ser förresten fram emot att höra mer om lägenheten, det låter ju superbt!

    Ps. Bästa efterrätten! Vilken var din? ;)

    sv: Åh! Skulle du vilja träffas, tro? Eller kanske lära känna varandra genom sms-kontakt? Eller lite av allt på en och samma gång? ;)

    SvaraRadera