1.21.2014

Tisdagsbestyr, tacksamhet och tokbabbel

Hej cybervänner!
Jag är på FETT bra humör. Alltså orkar inte, vet att en inte ska driva om allvarliga grejer men jag ORKAR inte mina bipolära tendenser (senast kvällen innan jag skadade min fot så sa en kompis "Alltså My, är du bipolär?? Man vet liksom aldrig vart man har dig") FAST nu när jag börjat på psykologikursen så vet jag ju (ok visste innan också) att bipolaritet inte riktigt funkar så. Jajajaaaaa, psykologin i alla fall! VET NI HUR NICE DET ÄR. Blev helt lyrisk på första föreläsningen idag. Satt å ba ÅH vill lära mig om signalsubstanser varje vaken minut tills jag dör!!! Hehe. Innan föreläsningen grät jag dock i mitt kök och tänkte nu säger jag upp mig från livet tills fotjäveln är bra. Men nu!!! Känner hopp

Idag har jag även:

  • Fikat med Tom, en kompis storebror som ska läsa engelskakursen jag läste förra terminen. Mycket babbel om kursen, nationer och så; trevligt babbel
  • Hoppat fram på kryckorna och tänkt WOHO jag är redan starkare i armarna!!!
  • Tillsammans med Lisa övertalat Eliott i skype att han ska komma hit å hänga med oss ikväll
  • Ätit omelett med JÄTTEMYCKET persilja till frukost (min nya matgrej, absolut älskar det)
  • Läst era fintips-kommentarer. Mycket tacksam för det!

-Känt mig sååå tacksam över detta också:
  • Mamma som är så. himla. fin. Ringer en gång i halvtimman (ok det är lite störigt men alltså ändå så gulligt) för att kolla hur jag mår och hjälpa mig med diverse saker en måste ta itu med som *vuxen*. Idag pratade vi till exempel om högkostnadskort och hon sa: "Ja My, det är mycket att ta tag i när man blir vuxen" varpå jag svarade: "JA DET SUGER!!!" (he he). Nej men älskade mammis tack snälla
  • Farmor och farfar som hjälpte mig att handla häromdagen och gav mig hallonpaj som farmor bakat
  • Angelika som varit sån himla hjältinna sedan olycksfallet (haha skrattar högt nu pga. känner mig såå dramatisk) och ah, hon är den minst egoistiska mest hjälpsamma människan jag känner tror jag 
  • LISA som äntligen är hemma och tvättar min tvätt lagar mat åt oss (nu bakar hon scones) och städar och har sig. <3
  • Mormor som skickar sms och frågar om hon ska komma ner och sen. när jag klagar på kryckorna, skriver Har aldrig klarat av kryckor eller käpp jag blev som en rasande med livsfarligt vapen det var bättre att hoppa på ett ben jättekram
  • Eh typ att jag har haft sån tur i livet? Är så töntigt dramatisk nu pga jag aldrig har skadat mig innan. Asså lyx ändå att ha en hel å stark kropp. Förstår liksom värdet i att kunna GÅ normalt aahh
Här är i alla fall bild från världens roligaste sexa (efterfest när en jobbat) förra veckan då vi hängde i ett radhuskollektiv, körde shotrace, dansade med Justin Bieber och var kvar tills en kollektivboende ba alltså jag vill äta frukost, kan ni typ...gå?
 
Shit nu blev det lite babbligt igen. Är på babbligt humör, har jättemycket energi?! Vill typ dansa. NEJ JUSTE det går inte för jag har skadat mig.

Absolut älskar att ha en blogg där jag får whina obegränsat och sen DESSUTOM få gulliga tycker-synd-om-dig-kommentarer. HAHA vem e jag. Puss adjö!! Hörs snart då ska jag inte ens NÄMNA foten ok? 

2 kommentarer:

  1. Nice med psykologi! Vilken kurs läser du? /Emma (kusin)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, herregud, vilket fantastiskt härligt, oredigt My-kaos!
    Och klart jag kikar in titt och tätt, tycker det är supermysigt att läsa om hur du har det och givetvis är jag alltid jättenyfiken på vad för galna äventyr du nu hittar på!!

    MEN LÄTT. Den ska jag skriva upp direkt! :D

    SvaraRadera