1.11.2014

Fransmän, gymnasiekompishäng, pannkaksfrukost och annat fint


Hej! Har kollat otroligt mycket på Gossip Girl, hela femte säsongen och nu börjat om på första. Så en dag blev jag inspirerad och körde på sidbena å diadem à la Blair-style, hehe

Så kände jag mig fin och tog 10000000 egopix, men alltså det är HEMSKT, ju fler bilder jag tar desto missnöjdare blir jag. Typ: oj min mungipa är 1mm för vriden


Hängde med Hanna och Eddie en kväll, mina "gamla" gymnasievänner. Vi hade det otroligt nice. Pratade om resor, människor, filmande, Lundlivet, framtid, dåtid osv osv.

I onsdags åkte jag till den här stilige mannen och firade hans 81-årsdag. (Bilden är alltså GAMMAL, haha)

Åt middag å tårta + drack vin ur kristallglas.

Det var så sjukt mysigt. Vi började prata om *the past* och jag fick till exempel reda på att mormor var förlovad med en 20 år äldre fransman vid namn Jean-Francois när hon var ung. Hade ingen aning. Allt samtalande om deras ungdom ledde i alla fall till fotoalbumstittande. Så så så nice

Mormor och morfar   

Så himla vackra tycker jag. Mormor hade sytt sin klänning själv också berättade hon

ⓛ ⓞ ⓥ ⓔ

Sen åkte jag till mina gamla hänghoods: Södermalm, Hornsgatan och Charlies. Skulle nämligen dricka öl med ett litet gäng från gymnasieklassen.

Vi fick shots av okänd krogbesökare. Jag avstod dock, det var lakrits (äckligaste jag vet)

Har INGA bilder från kvällen utom dessa två från snapchat som jag och Emma skickade till varandra (vi satt alltså vid samma bord). Men det var en fantastiskt rolig kväll! Vi tog igen massa och det var så fint att hänga igen, trots att det inte var personer som jag umgicks med mycket under våra 3 år på Södra latin. Sen plankade vi in på Baba Sonic (gammalt onsdagsstammisställe, hehhehe) och dansade

Åkte hem till Flora dagen efter och hängde ett tag. Sen skulle vi ut, jag för kaffe i Sturegallerian och hon för att kolla på tapeter. Hennes outfit var (♥‿♥) (underbar)

Åt middag hemma med mamma och gick sedan, halvt motvilligt, ut i regnet för att åka till Emma

Vi gick till ICA och köpte *torsdagsmys* och hade sedan myskväll hos henne. Bilden är ett internskämt heh, vi blev hooked på Alvin och gänget när vi gick i nian och sa att de 3 huvudkaraktärerna var jag, Emma och Lisa. Så såg vi Alvin inne i affären :')

Fredagen var världsbäst. Vaknade hos Emma och tog tunnelbanan till Fridhemsplan med stopp för att köpa filmjölk och frysta hallon. Plus kaffe, eftersom personen jag skulle till aldriiig har det hemma hos sig och kaffe är nödvändigt för att jag ska kunna föra konversation morgontid

Flora lagade amerikanska pannkakor medan jag...skivade banan...drack mitt kaffe... Sen hade vi mysigaste 2 timmarna med prat om politik, framtiden, saker som hänt senaste dygnet och våra olika personligheter (vi är sjukt lika på många sätt och kan nästan alltid relatera till/förstå varandra men på vissa plan är vi som natt å dag). Här är hennes inlägg om ni vill ha fler och vackrare bilder :-) (Och om någon mot förmodan har missat hennes blögg)

Efter frukosthänget begav jag mig till Fotografiska där jag mötte mamma.

En favoritbild av Elliott Erwitt. GÅ OCH SE!!!!! Jag har lite svårt för fotografi, alltså jag har typ svårt att...förstå/uppskatta det, men jag gick runt på utställningarna av Elliott Erwitt och Jill Greenberg och var HELT TAGEN. Fantastiska fotografier med så mycket mer än bara tilltalande estetik.

Handlade lite i shoppen och promenerade sedan vidare i januarikylan. Så åkte vi hem och stannade för att köpa thaimat. Mycket mysigt mammahäng 

Fått dessa snapchats av Angelika och Jackie och imorgon åker jag hem till dem!!! Pepp på Lund, men först:

Detta.

Och säga hejdå till 3 av mina allra bästa personer på jorden: Emma, Agnes och Maria. De två förstnämnda ska flytta till Australien/Paris på obestämd tid och den sistnämnde ska resa fram till sommaren. Är ju så säker på vår vänskap och några månader isär är inte hela världen MEN jag som är sentimental as fuck kommer ju säkerligen panika ur av att säga hejdå vi ses snart. Waäääh

Ikväll ska det i alla fall dansas på Berns! ╰ ☆ ╮Så nu ska jag duscha. Inte lukta usch stå högt i kurs nananannanana ◕‿◕

6 kommentarer:

  1. Alltså orkar inte, sicka stiliga jäkla morföräldrar.

    SvaraRadera
  2. GHAAAHHGÖAKJGGJKALLÖK bilderna av dina morföräldrar jag dör nu hejdå

    SvaraRadera
  3. Var är din jacka ifrån? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du menar den svarta kappan så är det min mammas som jag tyvärr inte har någon aning om vart den är ifrån! : (

      Radera
    2. Om du menar den svarta kappan så är det min mammas som jag tyvärr inte har någon aning om vart den är ifrån! : (

      Radera