1.07.2014

Stockholmsvisit över en helg i november


För en dryg månad sen, sent på kvälla, tog jag mina två väskor, mina glittriga tights och ett MYCKET pirrigt peppat humör till Lunds centralstation å vidare till huvudstaden. Hem till Norra Lagnö, älskade Norra Lagnö där jag vuxit upp

Att vakna upp på morgonen hemma och äta frukost (fullt kylskåp aah) med mamsen <3

Jag skrev klart och skickade in en uppsats och fick sedan resultat på 1 tenta som gjorde att jag sprang segervarv i hela huset, heheh

Sen klädde vi på oss och tog bilen in till stan och lägenheten för att hämta två av Elias lådor och lite så. Det var väldigt jobbigt.

Men torkade tårarna och mamma å jag promenerade bort till Rival där det köptes smörgåsar (lax+pepparrot MMM) och fika.

Det var inte bara jag och mamma, utan mormor och morfar anslöt också och vi pratade mycket om Quick-skandalen. Sjukt intressant, här har ni två svttips som rör det: Kvinnan bakom Thomas QuickVeckans brott

Och så hade vi väldigt roligt åt saker kring mormors föreläsningar, hon lär sig om minnet och rymden och ja hm ni kommer ej förstå men roligt var det i alla fall

Världens bästa mormor

Tog tunnelbanan till Kungsholmen å hem till den här pinglan <333333

Fick världens bästa julklapp, en Frankie Diary. Hon känner mig för väl

Sen piffade vi. (Förstår ej varför folk ej gillar ordet "piffa"? Det är asnice?)

Bästa

Mötte Johanna vid tunnelbanan och att ha de här två framför mig igen, samtidigt liksom, aaah gu det var för mycket

Spenderade x antal timmar på Bara Bistro med massa älskos och ah gud vad bra det var, fick sådan hjärtklappning varje gång en ny person anslöt å ba AH känn på mitt hjärta vad hårt det bankar

Freja och Sebastian <3 Alltså å längtar efter Frejy nu som är i Australien och lever det ljuva livet. Puss på dig

Skulle ta gruppbild på perrongen när vi skulle vidare men det var sjukt svårt, dels för att en man kom och ville vara med vilket vi inte ville såklart

♥dör
Sen dansade vi på Berns & Under Bron och jag kom hem när min familj skulle upp, bra så

Sov kanske 4h men sedan fick det vara nog, solen sken och jag hade lunchdejt planerad

Med min vackraste Flora.

På mitt absoluta favvisplace: Hermans.

Hängde någon timma i Agges säng, skrattade oss till tårar å lånade hennes dusch för att sedan gå på överraskningsgalej för Frejsi.

Helt spontant åkte jag till Lights i tele2arena tillsammans med Oskar. Eufori osv

Och avslutade lördagsnatten i Emmas säng med henne, Ben & Jerry. Hittade de här två bilderna i min mobil dagen efter haha s'cute



Söndagen var lite bråk men också egentligen det jag allra mest saknat hemhemma: söndagsmiddag, mamma i fåtöljen med 100 levande ljus och pappa vid flygeln.

Måndag morgon och hemfärd


Hoppade på det gamla tåget som var alldeles soligt och det pirrade i magen av tanken på Lund, så skönt ändå

Känslosam (blev så himla sentimental av... allt), kärleksfylld och underbar Stockholmshelg.

ps1. Känns konstigt att publicera det här när jag är i Stockholm. Älskar det i alla fall. Göra allt ovan men utan stress utan också få tid för att dega runt hemma i huset, som om jag aldrig flyttat (precis vad jag gjort idag, har fortfarande pyjamas på mig)
ps2. TACK SOM FAN för era kommentarer :''') Ni anar inte hur lyckli jag blir
Mvh
/Yours Truly Hybrisdramaqueen

3 kommentarer:

  1. DU är underbar! Älskar din blogg.

    SvaraRadera
  2. Haha åh! So much love, puss på dig!!

    SvaraRadera
  3. Åh, du är fantastisk My!! Så ärlig och mysig och ahh, den här platsen är så bra!!

    SvaraRadera