1.25.2014

Mitt 2013.

2013 i en lista:

  1. Ny sak jag gjort: Betalat räkningar/hyra
    Matig sak jag förtärt otroliga mängder av: Havregrynsgröt + sojamjölk
    Grej jag lärt mig tycka om: Min kropp! Alltså, har ju hatat den absurt mycket stundvis men också lärt mig att omvandla det hatet till nä, alltså min kropp = mitt tempel.
  2. Musikaliska upptäckter: Miguel och One Direction (på fullaste allvar, ja, jag hade typ hört 1 låt innan april sen blev jag kär. I Harry Styles och deras töntiga underbara låtar. 1D var min mest lyssnade artist på spotify 2013 HAHAh)
    Saker jag lärt mig: Hur himla viktigt/bäst feminism är och hur en tvättar :-)
  3. Nya personer som kommit in och gjort mitt liv lite finare, lite bättre: Karl, Liam och Angelika. De alla 3 är så så bra och jag vet inte vad jag hade gjort utan Angelika i Lund, hon är årets hjältinna!
    Saker jag önskar jag hade gjort mindre av: Skickat onödiga sms till onödigt folk, prokrastinerat och bråkat med mamma/lillebror.
    Saker jag önskar jag hade gjort mer av: Tränat, läst böcker och lagat mat
  4. Tillfällen då jag var riktigt ledsen: Natten/morgonen efter min 19årsdag, när vi skrek på varandra och du knuffade mig ur sängen och jag bankade hårt på ditt bröst och bad dig att säga något och inte bara titta med hatisk blick. När jag lämnade lägenheten den där julikvällen och satt i någon portuppgång, lyssnade på Resolution och inte förstod någonting, timmarna efter på en parkbänk när jag förstod ännu mindre och känslan av desperation och bottenlös ledsenhet i veckor efteråt. När du åkte, när vi grätkramades på flygplatsen och allt jag kände var att jag ville vara med dig vilket från och med där å då var en omöjlighet. Timmar i Lundsängen med ensamhetskänslor, självförakt och rädsla inför framtiden.
  5. Kvinnliga *förebilder* under året: min mormor, min mamma, Beyonce, Flora och Bianca Kronlöf
    Saker jag gjort bra: Jag gjorde en fin föreställning ihop med Hannah och Alessia, jag vågade söka teaterhögskolan, jag gick ut med bra gymnasiebetyg, jag stod ut när allt kändes helt sorgligt och bara skit, jag flyttade hemifrån och jag har gått från att knappt våga hålla i en disktrasa till att skrubba toaletten. Fett nice. Bra My!!!
  6. Personer jag känner oändlig tacksamhet för: Elias, mamma, Oskar, Lisa, Flora, Agnes och Johanna. Och alla andra av mina underbara vänner/min familj <3 Gråter för att ni är så bra
  7. ✔ Saker jag inte gjorde 2013 som jag vill göra 2014: Resa till ett land jag inte varit i (INDIEN!), köpa gymkort, dansa på Sydskånskas hiphopklubb, fixa vårt garderobsproblem här hemma, spontanåka till Köpenhamn över en kväll (gärna när det är varmt), gå med i Feministiskt initiativ och skaffa en tatuering. (Hah!! Där blev du rädd va mamsen! Jag skojar ju bara!!! ...eller...)
  8. Saker som gjort mig glad: Solsken, teater, att lära mig saker, fysisk närhet, lära känna nya människor, sambolivet med Lisa, alla resor jag gjort (även weekends) och upptäckten av tofuglass!!!! Hehe.
  9. Ord som sammanfattar mitt år:
    Sentimentalitet Lust Rädsla Avslut Längtan Rastlöshet Förändring Skrattkramp Bubbellycka 

2013 - soundtracket

2 kommentarer:

  1. Heeeej en styck fråga: hur gjorde du när du flyttade till Lund? Alltså, rent hitta-bostadsmässigt?

    SvaraRadera
  2. ÅH! Så fint, visste inte ens att det fanns tofu-glass?? Ska testa! Tack för att du skriver<3<3

    SvaraRadera