1.06.2014

Nyårsafton, 2014dagar och ja e TILLBAKA

Hej! Och nu är det fan dags. För mig att skriva här igen. Bloggandet har blivit som något jag typiskt prokrastinerar, typ plugg. Så vill jag ICKE ha det. Sen blir jag deppig av att ingen kommenterar, läser så jag ba nä äsch det är ändå ingen idé. Men så insåg jag att jag i grund å botten skriver för min egen skull OCH så skrev Karl att han vill att jag ska uppdatera :') So here's for you Karl: (hehe):

På nyårsafton sprang jag (alltså bokstavligen, min tidsoptimistpappa å jag är ingen bra kombo) på tåget till Stockholm. Eftermiddagen var stress å spring. Hade planerat att gå på tre middagar men beslutade mig till sist för att stanna på bara en, hos Flora och Felix. Bra beslut, vem vill spendera nyårsafton på en tunnelbana? I alla fall så är ovan enda bilden jag tog så nedan är my one and only Floras bilder:


Det var så bra uppstyrt med knytismat och drinklag; helt sanslöst mycket gott att äta och dricka.

Vi lekte årslek och skålade och sånt som sig bör på nyårsafton

GRUPPBILD!!! Ok alltså jag var rätt ledsen de här timmarna, det var en superfin middag, men jag hade ledsenhet i kroppen: kände mig ensam, tänkte mycket på det här med att ha någon som gör en fullständig (lol) och var allmänt...i min egen bubbla. Dock är alla personer ovan SÅ BRA, har ju lärt känna alla genom Flora och trots att jag inte riktigt är ~en i gänget~ känner jag mig så trygg och glad med dessa personer!

Så gick vi till Västerbron strax före tolvslaget. Jag ringde Elias på facetime och brast ut i gråt under nedräkningen till 00

Okej jag hade inte personen som varit min andra halva under 3 nyårsaftnar där, men jag fick säga gott nytt år framför en mobilskärm (ändå knäppt att sånt går) till honom OCH så hade jag ju personen ovan där. Som pussade och kramade mig och vi sa att nu gör vi 2014 till det bästa året

Och jag ringde andra bästisar, Agnes och Maria, och grät lite och sa åååh älskar diiiggggg och så stod jag med en bubbelflaska i handen och såg ut över fyrverkerierna och det bara slog om. Jag kände i kroppen, nu är det 2014, nu jävlar


Sen tog jag tunnelbanan till Gamla stan, promenerade till Anna med denna låten, som Oskar skickat till mig tidigare under dagen, i hörlurarna och gick på typ årets roligaste fest. Det var 150 personer som trängdes och dansade och var nyårslyckliga, jag drack bubbel ur samma flaska som Aina från PH, kramade underbara högstadievänner, hälsade på nya personer, dansade, var euforisk. Så sjuuukt bra nyårsnatt. De sista hade gått hem halv 10, det säger ganska mycket tycker jag

Mina lovers i varsin snapchat :-) Lisa är i New York och åå saknar henne assååå. Eliott kom från Studio totals fest till Anna och jag hoppade på honom när jag mötte honom i hissen <3

Hehe, skrattade typ högt när jag fick den här, hehe, inte så kul, men fortfarande HEHE


Årets första dygn spenderades i den städade nyårsläggan, hos min Anna, med gossip girl-maraton (bäst).

Fint när det hänger kvar festligheter. Och Anna är så så bra <3

2014 har jag också:



  • Köpt ELLE (har slutat med det med tanke på studentbudget men var tvungen pga ovan)



  • Ätit sushi som pappsen har köpt till mig :-)
  • Haft Agnes i mitt kök och vi har druckit kaffe(jag)/te(hon) och pratat om kärlek, gamla tider, jobbiga tider, fina tider, flirtar och så. 
  • Hängt hos Eliott med honom, Liam, Oliver och Edward. 
  • Promenerat med Liam i nattregn och diskuterat och blivit upprörda och han e så bra
  • Ätit brunch på String med Flora
  • Hängt med Oskar. Promenerat, upptäckt vanadisparken, druckit 1 öl, berättat historier till olika låtar, gråtit lite i hans fönster, skrattat, dansat och sådär. Så lycklig över att han är min vän
  • Ätit söndagsmiddag med min familj <3
Fått mer roliga snapchats (detta kommer förvandlas till en plats där jag lägger upp printscreens från snapchat)(gjorde det någon gång med Karl å ba DET ÄR TILL BLOGGEN okej)

Shit o pommes frittes vad SKÖNT det känns att vara på G igen, har dessa inlägg upcoming: Stockholmshelgen i slutet av november (det är till och med färdigskrivet), Åre, nyårslistan och instagramåterblick

JAHA kan jag få lite kommentarer nu om att jag är ~tillbaka~? Väntar mig: ÅÅhhh saknat dig min favvobloggerska asså mm tack <3 
(Vet inte om jag är liite rolig med självdistans som driver om min blogghybris (som är icke-existerande nu för tiden i och för sig) eller bara jätteoskön?!) 
PUSS Å KRAM (speciellt till dig Karl, my true blogfan)

11 kommentarer:

  1. Glad you're back :*

    SvaraRadera
  2. Blir så gla av dina texter!!!

    SvaraRadera
  3. Älskar din blogg!

    SvaraRadera
  4. Alltså du skriver ju så himla fint och grymt, en känner så mycket genom att läsa dina texter. Hela det där med kärlek, vänner, ångest OSV jag läser din blogg så ofta jag kan och är så glad att jag hittade den för du skriver med känsla och inlevelse och det är inte alla bloggare som gör. Fortsätt!!!
    p.s: var superledsen pga av kärlek och googlade massa grejer och hittade denna. Så skönt att ej vara ensam på något sätt haha!

    SvaraRadera
  5. JA! äntligen. skönt att du är back on track (men nu måste du stanna on track så att säga!) kan man maila dig nu eller funkar din mail fortfarande inte?????? gott nytt år!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ny (tillfällig antagligen) mail: myelsalinnea@gmail.com, MAILA!!
      Jaaa ska stanna on track!
      DETSAMMA <333!

      Radera
  6. wiiiii gott nytt år och GLAD att du är back <3 <3 <3

    SvaraRadera
  7. Jag är mycket mycket glad över att du är tillbaka! Känner mig dum som inte kommenterar nu eftersom jag varit inne här i princip varje dag och undrat om du uppdaterat. Men nu ska det bli ändring på det! Wiohhhooo. Gillar din blogg väldigt mycket!

    SvaraRadera
  8. varit inne och tittat om du uppdaterat varje dag! din blogg är ett så fint ställe att hänga på! :) :)

    SvaraRadera
  9. Snyggt!
    /Karl the true blogfan

    SvaraRadera