1.08.2014

Dagen idag

Gooooooodmoooorgon! (Försök höra hurtig radioröst i era öron, eller säg det högt)(Undrar hur många av er som faktiskt sa det rakt ut nu, åååhå)

Så, hur inleddes denna dag?
Mamma väcker mig halv 10 My, du måste vända på dygnet, gå upp nu! Jag svarar: Jaaa, jaa, absolut, tjoho, går upp nu!! Hon: Bra för jag åker nu, så gå upp och ut med Ringo. Jag: Absolut! *Somnar om*. Vaknar sedan (11:15...) av dunsande steg i trappan, får panik, HOPPAR (ja, typ) ur sängen och låtsas att jag varit vaken ett tag. Pappa kommer: Har du varit ute med Ringo?
*Står i pyjamas och kan inte öppna ögonen helt pga  så nyvaken* Ehhhhhh, precis påväg ut!!! 
LOL
Går ner till köket, gör scrambled eggs, dricker en dubbel espresso och släpar mig ut i skogen med yogapants, gummistövlar och lillebrors dunjacka. *FASHION*

Tänkte först att jag skulle bjuda er på en gif från skrivande stund, ångrade mig pga för ful, ångrade mig igen för herreguuuuu måste ju bjussa lite på sig själv ;-)
Varsågoda:

Nu är pappa klar i badrummet så jag ska in och tvätta mitt otroligt toviga, smutsiga hår. Mm. Återkommer snart.

~Tjugo minuter senare~
Helloooooooo!!!!
Se vad en dusch, lite makeup och för koffeinet att slå in kunde göra :-)

Haha, jävla tönt.
Ok.
Vad är bäst med idag hittills? 
Logga in på min nya mail (myelsalinnea@gmail.com) och se att ni skrivit!<3

Vad ska du göra nu?
Jag ska snart ta bussen, möta min lillebror, köpa blommor och sedan åka till Drottninghuset för att fira morfars födelsedag. (Grattis bästa gullmorfar, smartaste människan jag känner)

Och ikväll?
Det är liiite oklart, men antagligen dricka en eller två öl med gamla gymnasiekompisar och sedan träffa Agge.

Hur länge stannar du i Stockholm förresten?
HAHA vilken smartis jag är som tog upp denna fråga, kom nämligen på nu att jag inte bokat tåg än. Måste hämta lille kortet och göra det dirr. Men som svar på frågan så åker jag antagligen på söndag, om nu inte priserna gått upp massa -.-

Här får ni min januarilista, känner på mig att den kommer bli bra. Januari <--Klick
Nu ska jag boka tågbille och sedan vandra till bussen. Adjö cybervänner.

5 kommentarer:

  1. Hej!! asfin blogg osv, men jag har några undringar:
    Vad det är du pluggar och på vilket universitet/högskola?? puss&kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack snälla! <3
      Pluggar på Lunds universitet, förra terminen engelska grundkurs och den 20e börjar jag på psykologi översiktskurs! : )

      Radera
  2. Hej My! Jag brukar alltid kolla in på din blogg och blir alltid så glad när du skrivit. Du är som ett levande lyckopiller. Jag önskar att jag hade en sån som dig som vän som man bara kunde gå och hälsa på, sitta och prata i flera timmar. För jag tror att vi skulle kunna göra det. Vi är ganska lika känns det som. Men tyvärr stryper plugget mig så jag kommer antagligen inte hinna bli vän med dig. Vad ska man göra i en sån situation? När plugget tar över livet?
    Kram på dig och snälla, sluta aldrig skriva! En dag när jag har övervunnit över mitt plugg skulle jag vilja träffa di över en fika. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asså DU!!<3 så fin kommentar!
      Angående plugget har jag inget bra svar alls tror jag :( Är väldigt dålig på att plugga och har alltid lagt/lägger för lite tid på det (men lyckas klara mig ändå, tack för det) så jag är nog inte rätt person att fråga. Har liksom aldrig problemet att inte hitta tid för annat, har jag en period med mycket plugg så klämmer jag in saker ändå! Men hm, ett tips skulle väl kunna vara att plugga tillsammans med folk. Även om ni inte pluggar samma sak kan ni sitta ihop, ta pauser där ni typ fikar/pratar. Det går ju inte att plugga all sin vakna tid, det är ju inte värt det! Livet är för kort för att bara sönderpluggas. Så försök att plugga effektivt och planerat och få in roligheter däremellan.
      Är absolut på en fika! Hör av dig när du övervunnit plugget! Kram

      Radera
  3. Hej My jag gillar din blogg. Den är fin och mysig och känns ärlig på något sätt. Dock är jag dålig på att kommentera för det funkar aldrig skriva i bokstäverna att man inte är en spammer när man läser från iphonen. :/

    SvaraRadera