1.14.2014

Att komma tillbaka


Det var med så himla blandade känslor jag klev på tåget från Stockholms Central 19:21 i söndags. Sentimental, ledsen över att lämna Stockholm som jag blev nyförälskad i under min vistelse samt alla älsklingar som finns där, ledsen över att lämna tryggheten och värmen mamma ger mig, ledsen över att lämna pappas mat och dans framför TVn, hans kramar, ledsen över att lämna min lillebror och se hur han bara blir större å äldre varje dag. Orolig över att känna ensamhet i Lund, stressad att behöva plugga igen, stressad över att behöva handla mat själv och betala räkningar och diska allt för hand. Men otroligt taggad på att träffa Angelika, Karl, Jackie, Cissi å alla andra Lundavänner. Förväntansfull inför ny kurs, nya kurskompisar, ny lärdom (helt sant), förväntansfull inför den kommande våren och allt roligt som kommer därtill: festligheter, karnevalen, valborg, soliga morgnar på balkongen med älskade Lisa. Njutfullt suckandes inför den härliga friheten i att bo själv och inte ha någon som klagar på lämnad disk eller spridda kläder. Pepp på att ta mer ansvar, pepp på att vara lite snällare mot kroppen den här terminen. Pepp på att lära känna ännu fler personer och ha ännu roligare. Pepp på Lundlivet.

Minus: mitt tåg stod stilla i Norrköping i 3h pga. tågfel och jag var trött och känslig. Ingen laddare till mobilen, ingen ström, ingen mat, tungt huvud
Plus: kollade SJ precis och kommer antagligen få ersättning = betalar min resa hem under min födelsedag. JAAA. *Efter regn kommer solsken*


Det var inte alls så läskigt (såg dumt nog Bron sista timmarna hem och jag är ju redan mörkrädd haha. TIPS för övrigt, så sjukt bra) att komma hem till den tomma lägenheten utan mest skönt. Morgonen efter vaknade jag av Angelikas sms: Jag och Jackie har gjort brunch, kom inom en timma, finns massa vegetariskt!
Promenerade dit och tog igen den senaste tiden över scones, sparris, ägg, avokado, prästost och juice. Sååå bra start.

Idag har jag pluggat, gjort godfrukost och godlunch, druckit 2 espressos och nu ska jag ut i halvsol till biblioteket och Granit. Är energisk och glad och mmm, det känns så bra.
HUR MÅR NI?

5 kommentarer:

  1. skönt för dig! :D
    stormer kommer och går men en själv måste bestå...

    SvaraRadera
  2. Känner så igen mig i alla vardagsbestyr som inte lockar efter lovet.. Men det finns många fördelar med att bo ensam, och snart kommer våren!! (pepp)

    SvaraRadera
  3. Alltså har precis flyttat hemifrån och känner verkligen igen mig i det du skriver!! Flyttade för två veckor sedan och har ringt min mamma varje dag! Detta känns tjatigt att påpeka men helvete vad mysig din blogg är!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha å ja men tror alla nyblivna bortflugna vilsna känner typ samma sak, skönt att en inte är ensam <3
      TACK SNÄLLA! Inte alls tjatigt, hehe :)

      Radera
  4. Din blogg är så BRA!! Var tvungen att säga det igen :) Jag mår bara fint, tack! Hoppas peppen håller i sig! Kramkram

    SvaraRadera