3.03.2014

måndagsdepressionen

Hejjjj
Denna dag: jag har varit ångest personifierad

Bara så


.....
............okej....

ÅH PÄR du har så rätt


!!! Såhär känner jag inför min ångest idag. Jag kan inte göra något alls åt den. Brukar kunna applicera massa ångesttips till mig själv men det har. inte. gått. idag! Var tvungen att lägga mig på golvet i ren panik på MA för att andas i fyrkant innan jag kunde fortsätta försöka pränta in massa ord om utvecklingspsykologi. Det hjälpte inte. Promenerade jättefort jättebestämt hemåt, det hjälpte inte. Har ätit godis. Det hjälpte inte. OCH SÅ VIDARE

Har ni ångesttips????? Plz do tell.

Kollar i alla fall på gossip girl just nu istället för att gräva ner mig. Verklighetsflyr lite. Och pratar om min livskris med Fanny över facebookchatten <3

Som ni märker mår jag i alla fall lite bättre nu än vad jag gjort idag. Kan ju prata om ångesten istället för att vara i den. Humhum. Aja har ni några bra tips mot väldigt FYSISK ångest (det liksom tar över hela mitt jag), snälla delge gärna, annars återkommer jag när jag klarat upp det själv
Kramarrrrrrrr å cyberlove

8 kommentarer:

  1. Mina ångesttips:
    1. Skriv en lista på saker man är bra på.
    2. Titta på gamla bilder och minnas fina stunder.
    3. Göra någonting kreativt för att få utlopp för känslorna. (jag brukar tex. skriva någonting eller ta foton.)
    4. Titta på sorglig film och gråta lite för att sen konstatera att ens liv är mycket bättre.
    5. Titta på glad film.
    6. Dra med en kompis på fika på stan.
    7. Kramas

    Hoppas att någonting var till nytta!

    PS. Din blogg är så fin och peppande! Känns verkligen alltid när man läser som att du skriver direkt från hjärtat. :)

    SvaraRadera
  2. det är ju såklart väldigt individuellt vad som hjälper mot ångest/panik/jobbighet men mitt bästa knep (tillsammans med spikmatta och åka buss) är någon form utav kyla; stoppa ut huvudet genom fönstret, duscha kallt, hålla isbitar, skölja händerna med iskallt vatten, stå ute på balkongen med bara t-shirt osv. dessutom brukar jag försöka komma ihåg att stoppa vetedynan i frysen efter så att den alltid är nedkyld när ångesten är skyhög. alltså det låter så knäppt att bara "tänk kallt när du knappt kan tänka alls pga alla känslor som spränger inombords" men jag blir alltid tokvarm när allting liksom exploderar inuti och då hjälper det verkligen med iskyla för det är som lugnande på något vis.

    en himla massa cyber-kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. * dessutom brukar jag försöka komma ihåg att stoppa vetedynan i frysen efter att jag använt den så att den alltid är nedkyld när ångesten är skyhög.

      Radera
  3. tips: springa med jättehög musik
    analys: ibland känns mitt tips lite pretentiöst, typ *tror du verkligen att jag kan gå ut och springa när jag ligger och hyperventilerar i fosterställning på köksgolvet* men det funkar. oftast. på något sätt är det som att ångesten svettas ut ur körtlarna och absorberas upp av vinterkylan.

    SvaraRadera
  4. Skickar massa styrke kramar! Sätt dit med hög musik i öronen och måla bara vad som kommer ut ut hörlurarna och ner genom fingrarna. Exempelvis M83! Kämpa!

    SvaraRadera
  5. Hmm svårt. Ärligt talat brukar jag ringa mamma. Finns inget som är så mycket trygghet som hon är. Annars så verklighetsfly som du gör via gossip girl funkar också, brukar lägga sig då. Kram

    SvaraRadera
  6. Inga ångesttips tyvärr :/ men här får du en fin låt min lillasyster skrivit, den kommer ge dig rysningar I promise! kanske kan hjälpa lite i alla fall. https://soundcloud.com/made6/how-you-feel

    SvaraRadera
  7. Tycker du verkar göra det du kan! Bara verklighetslfy lite, prata om det lite, försöka göra annat sompromenad lite, vara snäll mot sig själv och käka godis och bara VÄNTA UT skiten typ! Hoppas det lättar snart!

    SvaraRadera