3.26.2014

Familjelyckan


Min helg med föräldrarna började mycket dåligt. Låg på Emporias toalettgolv och hade dödsångest pga magknip/huvudvärk/alla fysiska åkommor ni kan tänka er. Vad gör My då? TAR EN SELFIE. Hahah har ni läst artikeln om selfiemissbrukaren? Hemskt såklart och beror på faktisk sjukdom men alltså vad STÖRD en blir av vårt mediasamhälle

Vi åkte i alla fall för mellanlandning hos farmor och farfar, där jag fick bubbelvatten och magmassage samt en total urladdning i form av hulkgråt varvat med skratt. Sen var allt prima. Sminkade om mig och så tog vi bilen hit:

Hem till Richard och Malin.


Alltså de bor SÅ fint. Varje detalj är så underbar.


Gulliga Alice satt å spelade spel på iPaden.

Så rullades det fram sushi som tydligen var lagad av typ Sveriges näst bäste sushikock.

Vi åt, drack lite vin och pratade om så himla intressanta saker. Richard är psykiatrier och jag hade ju samma dag skrivit tenta i psykisk ohälsa så diskussionen hamnade väldigt mycket där. Jag vet inte om jag var extremt känslosam denna dag men jag började i alla fall gråta massa för han sa SÅ KLOKA saker. Önskar jag kunde spelat in vårt samtal.

Så åt vi efterrätt - marängtårta med lemoncurd och bär

Och så hängde jag med 5-åriga Alice i någon timma. Vi lekte med hennes pippi-hus, spelade spel och körde racertävling på gymredskap. Blev gråtig av att hänga med henne också? Haha. Jag ba åååå baaaarn


På lördagen hämtade mamma och pappa mig vid tågstationen och så åkte vi över bron till
Köpenhamn!

Jag fick krupp pga för mycket snygga cyklar överallt. Har tydligen en obsession kring cyklar

Vi gick och åt lunch på ett mycket hippt litet ställe. Alltså hela dagen bara söööp jag in allt hippt snyggt fint och kunde inte sluta prata om det. "Aaaah så mycket snygga människor, wow vilken inredning, åååh kolla den affären!, woow kolla hennes kappa, assååå nejjjj DEN cykeln jag DÖR"

<3

Dog liksom över bara det faktum att det var san pellegrino-flaska, träbord och lyxiga rödvita servetter

Fina fina pappsi

Jag och mamma delade på en pizza med potatis, rosmarin, svamp osv osv.

Och smårätter som chevre och tomat med pinjenötter/pesto. SÅ GOTT

Så gick vi i affärer och avslutade på Illums. Kollade på snygga lampor bla

Älskar sådana här glödlampor i färgglada tyglinor

Mamma prövar fåtölj he, vi kom dock fram till att gunget i den var dåligt

Världens bästa föräldrar! Trots hemlängtan/saknad/otrygghet - fan vilken bra grej det är att flytta hemifrån ändå, jag har lärt mig uppskatta dem så mycket mer på något sätt.

På kvällen åkte vi tillbaka till Malmö och drack bubbel/åt middag med farmor och farfar. Kolla så fina de är! Min underbara farfar fyller för övrigt 88 idag och han är så pigg och skarp trots sina många år <3

Låg bredvid mamma och kollade på humorserier ett tag (så mys) innan jag somnade för att sova 13h i sträck. Sömnbrist jaa. Pappa hade köpt frallor så jag åt godfrulle pigg å gla


Hängde lite med Ringo <3

Sen hängde jag med pappa i bilen på diverse äventyr x antal timmar

KÖPTE EN CYKEL!!!!!!! LYCKAN!!!!! Den är som en sommaräng med vit picknickkorg och jag älskar den och faktumet att kunna ta mig runt på den överallt aaah så drömmigt att äntligen ha en cykel (varför har jag väntat så länge?)

Köpte även en byrå och fick olivolja och ost ("klart ni ska ha ooost!! vi tar lite halloumi också", seriöst han äger) och de senaste dagarna har jag städat i massa timmar, ordnat upp mitt klädkaos och ätit OST.

Även hängt med dessa gullisar som skrev tenta och firade med hamburgare.

Å cyklat hem på min älskade cykel med 15kr-juice i korgen. Love it.

Ikväll ska jag på pubquiz, födelsedagsfest samt dansa gärnet! Drömonsdag!
Känner mig så uppfylld efter helgen med mina föräldrar. Bästa på länge. Nu ska jag ta hand om ren tvätt, laga lunch och sen gitta från lägenheten (men först, alltid en dusch, inte lukta usch....) hehhh

ps. Hur tycker ni jag ska göra med kommentarer jag får av er där ni ställer frågor? Tittar ni om jag svarar direkt i kommentarsfältet?
PUSS å KRAM

4 kommentarer:

  1. Du borde svara på frågorna i nästa inlägg! Typ längst ner. Om du orkar. Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar alltid titta i kommentarsfältet för att se om du svarat! Så det funkar för mig :)

    SvaraRadera
  3. hahaha, alltså, mini-inlägget 2k!!

    Nä, skojar bara, jag älskar det! OCH SHIT KOLLA INREDNINGEN HOS MALIN OCH RICHARD. Såå snyggt.
    Det känns verkligen som att du haft en känslig vecka, men det har man ju ibland. Speciellt du, som är en så härligt eldstark person :))))

    SvaraRadera
  4. tittar ej om du svarar i kommentarsfältet, gör ett eget inlägg med svar på kommentarer kanske?

    SvaraRadera