3.31.2014

Lägesuppdatering:

Det är måndag och det känns som söndag.
Jag har haft en väldigt rolig vecka där dagar gått ihop med nätter i töcken av vitt vin, sol, dans
Min dator har kraschat IGEN så jag måste uppsöka datordoktorn asap
Jag har inte köpt kurslitteratur till nya kursen än trots att den började för en vecka sen pga våndas inför den otroliga summan pengar jag måste punga ut
Min näsa är strösslad med fräknar och min läpp sårig

Jag pratar i telefon med Oskar och han säger att jag måste lära mig att njuta av att vara ensam när jag vrålar ut att jag längtar efter någon, att jag vill vara kär
Min relation till mörker blir sämre varje dag, jag våndas inför ljusets försvinnande nästan hela dagen
Att somna är ett stort problem
Jag är i en upptäcka-musik-period och älskar det
Lisa och jag hade världens bästa balkonghäng i fredags, det var alldeles ljuvligt
En kväll när jag var ute och dansade träffade jag en Flora-bloggläsare som var så himla gullig och cirka 10 minuter senare en My(jag alltså)-bloggläsare som jag attack-kramade på dansgolvet. Hypade sönder detta och berättade det exalterat för Lisa och Karl när vi cyklade för att köpa glass dagen efter
Den här veckan är så himla extra bra för på torsdag får jag drömbesök av en blond prinsessa
Jag läser skönlitterär bok (första gången på väldigt länge) på balkongen och blir alldeles uppfylld av ord
Och så åt jag den här drömfrukosten idag:
Ni då? Behandlar livet er snällt? Om ni har en blogg kan ni väl länka här under, eller bara skriva någon (eller jättemånga) rad, är så nyfiken på att veta vilka ni är!

19 kommentarer:

  1. Min blogg handlar dock inte så mycket om mig. Jag leder ett reseblogg kollektiv under namnet http://barefoot-travellers.tumblr.com/ :) /Sofi

    SvaraRadera
  2. Du verkar vara en så himla härlig människa! Din blogg lyser upp verkligen! Kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. <3 http://skilladecklilja.blogg.se/

    SvaraRadera
  4. http://hejlisa.devote.se/ Alltså din blogg har blivit en av mina absoluta favoriter det senaste. Känns som att du skriver som det är och förskönar bara så det blir vackrare, men inte bättre, inte som att du låtsas. Bara så det låter vackrare att läsa. Det var alltså en stor komplimang om inte det framgick. Kram!

    SvaraRadera
  5. hej har ingen blogg men heter julia, är sjutton år och bor i Uppsala. Du verkar vara en himla härlig person och det verkar så himla kul att vara student i lund! Läser floras blogg och på så sätt hittade jag hit också! :)

    SvaraRadera
  6. Heeej My!!! Jag är också inne i ett upptäcka-musikmode och dagens favoriter är:
    Don't let it pass - junip (sound track till The Secret Life of Walter Mitty)
    Space oddity - David bowie
    So sick stories - ratking feat King krule
    och allt med Tom odell och alt j.
    PUSS

    SvaraRadera
  7. Jag läser din blogg!!!! för att man blir glad av dig!!!!
    www.justinehe.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Hej finafina My! Jag heter Benedicta och tycker att en blir så himla glad av din blogg hela tin, därför kikar jag in här mest varje dag.
    Livet leker för mig, trotts gymnasiepluggångest och stress emellanåt pga så himla taight kalender på vardagarna. Men dricker rödtjut, röker och dansar på balkonger, i parker och på klubbar så ofta jag kan på veckoslutet för att väga upp.
    Masa pepp och kärlek till dig, du äger!!

    SvaraRadera
  9. alltså du verkar så fin och så vettig!! Jag är mest rätt så jäkla förvirrad och typ förtvivlad just nu, över allt och inget och det är typ det jag skriver om www.sentimentalheart.devote.se

    SvaraRadera
  10. Hej My! Du verkar vara en himla underbar, mänsklig och bra person och dina vänner ska vara tacksamma.<3 Själv är jag sexton år, bosatt i Göteborg och drömmer just nu om vårvärme och uppskattning. Struntar för tillfället i plugget och försöker istället fokusera på det lilla fina i vardagen då allt för tillfället är rätt så trist. Din blogg är ett exempel på en fin sak i vardagen. Kram!

    SvaraRadera
  11. jeg elsker bloggen din fordi den er så menneskelig og kompleks, fordi du viser flere sider av deg selv og fordi peppen din gjør meg glad, og hvor ærlig du er også gjør meg veldig glad. jeg er norsk, bor i danmark og ville helst snakket svensk om jeg fikk velge. jeg elsker småting, tykke bøker, leppestift og sol.

    SvaraRadera
  12. men alltså om du glömt http://sockerskrin.blogpot.se

    jag skriver om livet, frukostfika, ben and jerry's men mest typ min besatthet och flytt till paris haha hoppas på ett litet kik från dig!

    SvaraRadera
  13. http://tiaranea.blogspot.se

    SvaraRadera
  14. http://asongforhedwig.blogg.se

    SvaraRadera
  15. neriljuvalivet.blogspot.com

    SvaraRadera
  16. Jag hittade din blogg via Flora och tycker du verkar superhärlig. Har precis gått igenom en veckas sjuk ångest och då tänkte jag på dig och hur du har skrivit om ångest. Killen jag precis insett att jag verkligen gillar lämnade mig och då släppte ångesten men byttes ut till en mer molande värk om du fattar? Inte jättefett livet just nu alltså. Men tiden läker alla osvosv

    SvaraRadera