2.27.2014

middag tvätt vårtecken = bag

I måndags var jag orimligt trött. Karl hängde nämligen hos mig i söndags och vi försvann i konversation långt in på natta. Gick ändå upp 10 för skola och gick runt som en zombie resten av dagen samt drack alldeles för mycket kaffe. 
Vid 17 tog jag mig till Malmö för att äta middag hos mina fina farföräldrar. Farmor hade lagat fisksoppa <3333 Dör vad god hennes mat är
Denna gång var det inte bara jag + farfar + farmor utan även min kusilajn Emma och hennes pojkvän Max. Så himla trevlig kille - alltid kul att träffa familjens kärlekar :-)))
Till efterrätt blev det hallonpaj och vaniljglass. Vi hade det sjukt myz, pratade om Ullared/konstiga typer/Lund/OS och jag försökte undvika att hamna i politisk diskussion med farmor hehe
Hittade denna bild på mig från nian. FRÄSCH BRUD
Denna vecka har jag även tvättat 8 fulla maskiner. Detta är bara 1/3 av min svarta tvätt. AHHH varför har jag så mycket kläder. Mamma jag förstår nu hur jobbigt du måste haft det...
Och gått i skolan såklart
Idag gjorde vi intelligenstest på föreläsningen. Jag var asgrym såklart 
Och det har varit fint väder varjeeeee dag!!!! Igår såg jag små vackra vårtecken genom buskarna
Har utnyttjat solen genom promenader
M-H-MMmm blir lycklig i varje cell
Avslutar detta tråkiga inlägg med en rolig bild på Lisa. Hon är tillbaka från Stockholm och frisk från sin halsfluss och vi har bag. (Om ni inte vet vad det betyder, tryck på ordet).  NÄHÄ OKEJ det fanns inte på internet... bag är i alla fall = bra häng. I detta fall. Egentligen är det en cool musikterm?? Typ? Om jag lyssnar på cool jazz kan jag utbrista BAG!!!! Lärt mig detta av mina kära folkhögskolevänner. Ok nice då har vi avklarat dagens ordlektion.

Nu ska jag steka omelett, få håret klippt av min zambo och sen dricka öl på bästa sky bar! La vida loca!

ps. Nu är korrelationen mina två senaste inlägg + kommentarer = 0 (HAHA försöker använda mig ett nytt inlärt begrepp, vet inte ens om jag skriver rätt, vem e jag vad gör jag). Snälla mata mitt bekräftelsebehov. Är ni kvar?? *Upprörd ledsen emoji*
ps2. Lisa hälsar! Hon är bäst (hon bad mig skriva detta)(Nu ber hon mig ta bort det)

Å I FEEL IT COMIN' (kommentarerna)

3 kommentarer:

  1. Jag lämnar aldrig din bloggis *trogen* men ska bli bättre på att kommentera. Jag är för lat! Det ska de bli ändring på. För jag gillar ditt plejz!

    Snart helg! Yaaaayyy!

    SvaraRadera
  2. skrev en kommentar igår men tror inte den kom fram? hursomhelst, ungefär såhär var den:

    jag kan ju inte tala för alla andra som läser din bloggiz men jag är åtminstone kvar. hade inte planerat att försvinna heller!! såg dig på ica för någon vecka sedan & var så himla, himla nära på att bara "HEEJ hur är det" innan jag liksom kom på att jag känner ju faktiskt inte dig på riktigt och att det skulle kunna bli aningen pinsamt om jag hade gått fram som om vi kände varandra när du inte vet vem jag är, hehe.

    SvaraRadera
  3. JAG ÄR KVAR OCH ÄLSKAR DIN BLOGG / lisa från blekinge

    SvaraRadera