3.17.2014

Kontrasterar måndagstråk med festligheter

Hej friends, bloggreaderz, fans, haters (åkej nu räcker det)
Sedan sist - värda saker som hänt i punktform:

  • EN HELT FANTASTISK DAG:
Vaknar upp. Himlen är blå, solen skiner, jag är utvilad, jag är glad
Äter avokado och läser DN (på datorn, det är ändå 2014 aka jag är fattig student och har inte råd med tidningen. Kalla det vad ni vill)
Går på föreläsning och äter sedan en helt ljuvlig matlåda (hummus, avokado, fetaost) ackompanjerat av plugg
Pluggar mer. Köper kaffe. Tar av mig skorna och sitter i gräset och njuter av solen, och pluggar mer
Möter mina favoritpussisar vid universitetshuset 
Vi gosar i solen
Å äter godis :-)
När jag går till systemet och köper öl går L&E till Tiger och köper filt, kortlek och jongleringsbollar (...) Vi möter Cissi och parkerar i Lundagård på den allra soligaste grönaste plätten
Sedan följer några timmar av öldrickande, gris-kastande (fast vi döper om det till ÖLEN och när en fått ÖLEN måste hen stå i mitten och dricka öl tills nästa förlorar), leklekande och allmänt myzigt häng
HAHA två muppar 
Vi får inte nog av vårt eminenta häng så när gräsplätten är skuggad köper vi lite mer öl, tar varsin falafel  on-the-go (haha kan en säga så?) och åker till Gyllensteen Puthia (vad vi kallar min å Lisas lägga). När vi går av bussen ser vi glassbilen och beslutar oss för ett 12-pack med sandwich. Asså sommarfeelingen jag hade då <3
Å så hänger vi i Lisas säng resten av kvällen. Vi leker hattleken (skriver riktade frågor och uppdrag på lappar som sedan dras upp ur en hatt), vi äter sandwich, vi skrattar, allt är underbart
Cissi vandrar hem och vi går och lägger oss 22:30, jag alldeles rosig om kinderna av solen - Lisa och Eliott även av ölen. Så knackar Karl på, hemkommen från Karlshamn å ba HAR NI GÅTT Å LAGT ER? Så han får glassen vi inte ätit upp som kompensation. Fintfintfint världens bästa dag
  • Jobbat DAGSPLATS
Aina var där :')
  • Haft roligaste lördagen på länge på Karnevalens stooora förfest Karneveljen:
Köade ju (klicka om ni inte minns) till denna jättefest - 3500 personer i Färs & Frosta Arena - och i lördags var det dags. Det var förfest med vår sektion och sedan anlände vi. Fick matpåse och dryckespåse. Klockan 19:30 var det show å den var lite för lång men mycket var kuuul, framförallt var det så taggad stämning
Angies snapchat från en del av showen, hehe
Bästa var när vi på slutet av showen fick dessa lysrör och hela himla arenan var fylld av ljusviftandes armar till den peppiga karnevallåten....ahhhhh då var jag rakt igenom LYCKLI
23 ish var showen slut, vi krigade oss fram i den överfyllda barkön och resten av kvällen var underbar. Var gladare än på länge. Vi dansade så att svetten rann till en hitskavalkad i timmar. Bästbästbäst
  • Igår åt jag söndagsmiddag på Bedas:
Hamburgare (jag fick halloumi<3) till varmrätt och chokladmojs till efterrätt. 40 kr. Älskar studentlivet. 
  • Idag är det måndag:
Detta är väl känslan ungefär. Fast jag är jätteglad, men ändå nära till gråt hela tiden? ~Hormoner~ ~Livet~

Nu äter jag mörk choklad, dricker te, läser om stress och lyssnar på Lisas fina sång och pianospel. Lovely måndagskväll på Måsvägen. Hela denna vecka ska jag tentaplugga men tittar in om jag har något kul att delge. Puss å kram!

6 kommentarer:

  1. Underbaring!! Så himla ljuvliga bilder. Älskar att gå in på din blogg och se att du har uppdaterat! YES
    Förresten, kan inte du fråga Lisa var hon har köpt t-shirten på de första bilderna där ni myser på en gräsplätt? Har nämligen letat efter en sådan ett tag nu. PUSS

    SvaraRadera
  2. MY! Hur går det med teatergruppen? Vad gör du till sommaren och i höst?

    SvaraRadera
  3. Haha jag undrar också om Lisas t-shirt! Love it *hoppas på svar* *hoppas det ej är second hand så jag också kan köpa en* PUSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. TYVÄRR är den second hand :-( Men kan tänka mig att typ H&M har liknande! Annars är det ba att leeeta på sh! Lycka till!!!!

      Radera
  4. Myyyy!! kan inte du förklara det där öl spelet en gång till? Fattar inte riktigt men tycker det låter så himla kul! Puss på dig <3

    SvaraRadera
  5. Karneveljen var så himla rolig!

    SvaraRadera