11.05.2013

Tuuuesday list

Hallå! Vad gör du?
Heeeej! Vi hördes visst tidigare än väntat, hehe. Nä men oj ska preeeciiiis äta lite firre med linser som sambogull (som är tillbaka i läggan igen, tjoho!!!) lagat. Återkommer snarast då.

Hur ser du ut just nu?

Hej igen. Pluggpausar in da bed med denna lista. Har på mig Lisas t-shirt, strumpbyxor å svarta träörhängen

Plus arg uppsyn pga. restrictive relative clauses, prepatory subjects blablablabla. Lyckades ändå inte helt med det arga, blev lite ledsen läpp där också. Arg OCH ledsen alltså. Nä är ganska glad egentligen, men arg på grammatiken och ledsen att jag kommer kugga

Vad är det bästa med måndagar?
Lite som nyår. En tänker att ååå nu kan en förändring ske, nu ska allt detta bli gjort, bara för att det är ny vecka liksom. Larvigt ju. Men gillar ändå känslan av renaissance heheheh. 

Vad är det bästa med tisdagar?
Att måndagen är över!!!! (Tilläggsfråga från ursprungliga listan, jag är en sann måndagshatare.)

Nämn tre saker du längtar till.
  • Helgen
  • Onsdag
  • 25 november (CSN!!! I NEED YOU!)

Nämn tre saker du oroar dig över.
  • Tentan lol
  • Ekonomi
  • Mitt framtida liv, vad det egentligen ska bli av mig

Vad önskar du dig?
Jag önskar mig: presentkort på ICA, en garderob (hur många gånger har jag inte skrivit det egentligen), en cykel (samma här ju), svarta högmidjade sköna jeans, kärlek å pussar, söndagsmiddag med min familj, lena lakan, självförtroende till att våga prata engelska på litteraturseminarierna och en filmroll. Även fått för mig att jag vill ha låååångt hår. 
Tack På Förhand

(försöker se lite cool och avslappnad ut)HEJ! är ÄNTLIGEN hos min bebe igen. inte elias då som ni kanske tror. min andra andra halva: johanna! åh. vi har myst sen klockan fyra och vi är så taggade för om jag lyckas övertala min pappa att få låna (mer…) pengar (vilket jag SKA) så ska vi till RHODOS i augusti. haha. hehe. och om elias lyckas fixa lite med sitt jobb så ska även våra boyfriends med! alltså SÅ underbart. jag och mina två bästa människor i hela världen. åååååh. nej nu ska jag fortsätta prata om viktiga saker med johanna och läsa cosmopolitan i sängen och sådär. åh är lycklig!
Långt hår och en Johanna bredvid mig ja tack <3

Vad ska du göra i helgen?
Ahhh denna helg kommer bli SÅ festlig. Ska tentafira på fredag och gå på GA-bal lördag & söndag. 
P E P P E N



Enda gången jag varit på bal tidigare, i nian! Med Lisa dessutom (andra från vänster). Ps Emma hur mycket saknar inte jag dig nu när jag ser dessa bilder, kan du komma hit nu eller??


Något råd till alla där ute?
Ha mössa på er i vinter, köp en lång stor varm halsduk, kramas mycket, älska er själva, le mot främlingar, kalla er själva feminister ifall ni är för jämställdhet, rationalisera er ångest (den är inte farlig), njut av hur frisk hösten/vintern är och gråt in public så vi kan döda normen om att inte visa känslor offentligt, fuldansa till er bästa guilty-pleasure-musik om ni är ledsna (eller glada)
OCH!!! ge mig kommentarer att läsa i min tentadepp. Så gör ni någon glad :)))))))))

Frid & kärlek till eder alla. 

6 kommentarer:

  1. Du kommer klara tentan galant!!! och även om du inte klarar det så är det inte hela världen!! Det gör inte dig till en sämre människa. Tycker så mycket om din blogg pga att du är så bra på att peppa och sätta ord på det som jag själv inte kan sätta ord på. Plus att du har bra värderingar och verkar vara så himla smart!! Fortsätt att vara som du är, för det är ofta jag tittar in på din blogg och känner mig såå glad efteråt. Som att allt är möjligt!!! Du verkar vara en sån toppen människa, klok, fin, omtänksam och rolig!! Lycka till med tentan!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. ÄLSKLING!<3<3 Saknar dig så mycket. Kommer snart.

    SvaraRadera
  3. Du kan få en peppdikt av mig!!!

    Duu gjorde ett val och flyttade långt bort
    till en stad av en helt annan sort
    Ett universitetskomplex där vardag blandas med torsdagsfest och teaterspex
    En och annan natt bakom barer i nationers hus, andra nätter fyllda med alkoholrusigt bus
    och mitt i denna röra, finns det andra saker man tydligen måste göra
    Sådant som är mindre kul och som inte får en att jubla och volta bakut
    Det är böcker som ska plöjas
    engelska ord som ska böjas
    kunskaper som ska finna plats att bo
    i ett huvud fullt av tentamens- oro
    Men My, häng inte läpp
    Det är inte alltid lätt.
    Men du kan detta klara, du kan på alla kluriga frågor svara
    Och utan att du hinner förstå att det ens hänt,
    så har du fått ditt godkänt.
    Före tenta kommer ångest.
    Men efter tentan kommer sånger
    Dans och och fest.
    För tentafest är alltid bäst!!



    SvaraRadera
  4. Hahahah alltså hade tänkt svara på din kommentar om grammatiken + bilden av apan samt säga att det är kul att vi gjort samma lista och oroar oss över samma saker typ. Men då såg jag alla extremt peppiga kommentarer ovan så jag kände att det inte riktigt passade in.

    SvaraRadera
  5. haha blev så pepp av din kommentar! pratar tydligen norrländska så det är ju en *teaser*

    SvaraRadera