11.24.2013

Frukostar, fredagsäventyr och farföräldrar

(Gillar allitterationer okej)

Hej! Detta har min iphone fångat på bild sen jag kom hem från London:

Kvällen innan Lisa åkte till London, dagen efter jag kommit därifrån, lagade jag morotssoppa till oss.

Den här veckan har varit väldigt lugn. Har: pluggat lite, ätit middag och myst med Angelika, promenerat och ätit goda frukostar i sängen. Också börjat läsa Under det rosa täcket men det går långsamt för jag vill liksom stanna upp och suga in varje genialitet.

I fredags klockan 12 gick jag till Göteborgs nation, shottade julmust och mötte sedan min tilldelade grupp för att köpa bananlådor och presentpapper. Vi skulle nämligen på jobbarresa (har ju jobbat på Kålles och det skulle firas med laget). Sen hoppade vi på en buss till Skanör.

Det var jultema och här är två renar.

Tomtefar & tomtemor (ledarna) instruerar för en tävling. Sen tog jag tråkigt nog inga fler bilder under resten av dygnet; var för upptagen med festligheter. Vi tävlade, dansade, åt middag, spexade, drack öl, sprang omkring och hade sjukt himla kul.

Igår var jag trött och spenderade kvällen tillsammans med chips & dipp och American History X (fett bra film, se) och imorse åt jag god frukost igen :-)

Vid 18 svidade jag om (älskar det uttrycket)  till finklänning, läppstift och finörhängen och tog tåget till Malmö.

Var nämligen inbjuden till middag hos farmor & farfar.

Gullefarfar som låtsas fortsätta hälla upp vatten för bildens skull <3

Förrätt toast med champinjonstuvning, varmrätt fisk delikatresspotatis och sååås och efterrätt hallonpaj med vaniljglass och B&J's. Doooooog för att det var så gott, blev helt salig. (Och mätt)

Såg denna inramade bild som Elias tog våren 2012 med sin analoga kamera och blev varm i hjärtat (och saknade honom såklart). Fina fina farmor och farfar.

Åkte hem när de skulle se Bron, bäddade rena lakan (JULLAKAN!!!! För idag är det ju prick en månad kvar) och nu tänkte jag äta mer paj som jag fick med mig av farmor i en burk (<3) och läsa böcker om Dalai Lama. Gick nämligen in i ett rum hos dem och såg tusen böcker om Dalai, frågade farfar varför och han sa "jo farmor är ju väldigt intresserad av buddhism" vilket jag inte hade en aaaning om. Så knäppt. Det var väldigt oväntat men roligt och nu fick jag låna med mig hem två böcker så nästa gång vi ses ska vi prata mer om det.

Skön vecka, dödskul fredag, megamysig söndagskväll. Tack adjö å godnatt finisar

2 kommentarer:

  1. morotssoppa<333333
    så jävla mysiga bilder och bildtexter.

    SvaraRadera
  2. du är bäst!! var kommer din prickiga klänning ifrån? / sara

    SvaraRadera