11.20.2013

Londonweekend pt. 1


På onsdag morgon bar det av. Ett fett jävla minus var att idiotmy hade glömt checka in (.....) så i bilen till flygplatsen skrattade vi/jag var nära på att gråta pga visste inte om jag skulle komma med men så fick jag betala 740 kr för att checka in på flygplatsen :-) Älskar Ryanair :-) Älskar min framförhållning :-)


Men alltså huvudsaken var ju ändå att vi var iväg!!! LondoN!!!

Det var snyggSanne (bilden), Angelika å jag.

Kom fram och Angelika & Sanne frågade oroat (halvt på skämt) om de verkligen kunde lämna mig när de skulle till sitt hostel och så hoppade jag på flygbussen mot Camden och lägenheten jag skulle bo i. Åkte förbi Landmark Hotel som jag bodde på med min family sist jag var där. *Memooriieesss*


SERIÖST SER NI VAD GRÖNT? Hyde Park sken och jag ->

och mina påsar under ögonen drack en gigantisk kaffe och sken ikapp med solen. Peppelipepp

Fanny mötte mig vid busstationen och vi kramade ihjäl varandra och ba VA Å HEJ!!!! Sen kom vi fram till deras fantastiska lägga, åt kanelbullar och drack kaffe och försökte ta igen men inte för mycket

Jag skulle nämligen plugga i ett par timmar.......askul första sak att göra......not.....

Så blev det kväll och de andra kom hem. På bilden: Martin, Fanny, Matilda och Tina. Gosisar alltså.

Vi åt pasta, drack rödvin och pratade ikapp.

Sen vare dax för PIFF (så många som ogillar det ordet) med partystass å glitter i ansiktet

Jag fick ju ett sår i pannan på GAbalen (don't ask why) och blev kallad för HP så vi sminkade en glitterblixt. Asfestligt.


Tina och jag. Hon är seriöst top 10 vackraste jag känner. Inside n' out

Så tog vi hissen ner från åttonde våningen och ut i natten. DENNA BILD ALLTSÅ HAHA

Vi gick till en gayklubb där Savannah (höger) jobbar där det fanns shots för 1 pund, dansvänliga bögar och hög musik. Sen gick vi till The Box, en helt knäpp klubb. Jag försökte smygfota men det slutade med att en vakt vinkade till sig mig och tvingade mig att radera ALLA bilder från kvällen. Sorgen. MM, fantastiskt rolig kväll trots arga vakter (han sa dock sorry baby, policy och gav mig en blink efteråt). Ovan är på väg ut. Inget filter/redigering kan rädda denna dåliga bild men det är en dokumentation i alla fall.

På väg hem hamnade jag bredvid en man som jag bondande med något otroooligt!! Vi pratade klassisk musik och teater och så tog han på sina glasögon på mig och fnissade Harry Potter....hihi...marvellous!!!

Vaknade upp till en fin torsdag.

Och åt frukost under ljusslingor

Åt hallonmunkar som Fanny gått och köpt och pratade om kvällens kuligheter


Sen hade alla brudar planer och jag klädde mig i Fannys leopardjacka + diadem

Åkte till Hackney där jag mötte Marty som tog med mig till hans nya boende.

Åt konstig middag bestående av falafel, tortellini, bulgur, popcorn och passionsjuice.

Sen satt vi i vardagsrummet, Martin å hans whisky, finaste Hevin (som jag ej fick på bild)...

...och så Hedvig och hennes babeiga vän Ray

Skrattade jättemycket, la stela kommentarer, skrattade mer och så somnade jag på en madrass i deras vardagsrum.

3 kommentarer:

  1. åldermansgatan?? fattar ingenting, försöker google maps:a och lära mig lite men ja, noll nada osv fastnar. jag ska plugga sociologi: klass, kön och etnicitet om jag kommer in (så jävla pepp, till och med på litteraturlistan)

    SvaraRadera
  2. HEJ MY! jag bor i London och är fett pepp på att få höra vart dedär klubbarna låg! Vill dit, om de var roliga dvs och det verkar de ju vart!

    SvaraRadera