12.26.2011

2011 pt.2

Juli.
Juli var sommar och massa häng med olika människor. Kom hem från Italien och bodde hos Johanna i några dagar, vi åt god mat och talade om sorgliga saker i hennes säng. Elias var på Pontus landställe och istället så träffade jag massa olika vänner, kom in gratis på gröna lund, drack öl på skansen och sov hos maria. Var på 18-års-firande, badade och gick på bio. Elias kom hem och jag var mest med honom. Och så var vi på Runmarö i en vecka. Han var sjuk och jag cyklade varje dag efter tennisen till lanthandeln och köpte tomatsoppa och glass som jag cyklade tillbaka med till honom. Och vi var nära. Tog igen. Sen blev det 26e juli och jag, Freja och Lydia tog tåget till Emmaboda. 5 nätter av ler-misär och lyckodans.

Augusti.
Jag var hemma hela augusti. Låg i sängen, fick en ny familjemedlem (<3) och hängde många kvällar hos Gloria. Åkte till Hedvigs underbara landställe på Muskö över en natt med människor som kom att bli "gänget" (haha). Spelade alfapet, lekte uttjatade lekar, grillade, drack vin och var sommarglada. Var även denna månad (april) på Löparö med gamla klassisar och det var underbart. Elias fyllde 18! Och så började skolan igen men det gjorde mig inte så mycket. Jag var glad.
Säg hej till min bebis!! Han låg och sov bredvid mig och blev lite ledsen när jag bestämt skulle lyfta upp honom för att ta en bild, men vad gör man när man märker att kameran fungerar igen? Åh Ringo. Visst är han helt underbart söt?
September.
Hade i början av september världens bästa kväll hemma hos Marc för att fira honom och Elias. Var i Paris. Det hade kunnat vara mindre disputer men vi träffade fransoser, bodde på bästa hostelet, hängde i parker, hade picknick framför Eiffeltornet, second-hand-shoppade, drack kannor med öl på bästa baren osv osv. Jag dansade till Veronica Maggio med Emma & Lisa, nollade ettorna (SÅ KUL), var på födelsedagsfest hos Flora och var septemberhöstlycklig. Bra månad.

Oktober.
Halva oktober var hemskt. Bara grät och fick panikattacker och ville bara sova göra ingenting alls. Men jag kom i och med det nära mamma på ett sätt vi aldrig varit nära varandra förut. Så det var ju fint. Gick i skolan på dagarna och längtade mest till helgerna där jag bara hängde med gänget. <3

November.
November var så bra. Var så glad åt att det aldrig blev kall och deppig höst. Hade mys-höstlov där jag var konstant glad ungefär. Gosade med Elias, hängde med gänget och var på massa roliga fester hela november. Bastukväll hos Gloria, halloweenfest hos Samuel och födelsedagsfest x3. Klippte håret kort. Firade ett och ett halvt år med Elias med mysigaste advents-brunchen hemma hos mig. Åh bra månad. (November av alla månader?!)


Och så december.  Det blev aldrig några minusgrader och det levde jag väl lite på. Var mysig och glad och ledsen ibland och så är det ju varje månad, varje dag. Klart slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar