12.25.2011

2011 pt.1

Januari.
Jag hängde mest med från-början-gos-gänget (Fanny, Maria, Freja, Lydia och Hannah) och Elias&Flora. Jag var hos Gloria, som jag inte kände så bra då, med bra människor och på roliga fester, till exempel i en inrökt källare på söder och som indier hemma hos Fanny. När jag läser i genom mitt bloggarkiv känns januari som en ganska bra månad liksom. Åt massa messmör också minns jag. MM gott.
Februari.
Februari var nog en ganska händelselös månad. Jag var i Romme över en dag med södra latin, fyllde år och träffade Alice för första gången hemma hos Johanna Thorell. Och så älskade jag Elias brutalt mycket. (Som alltid.) Åkte till Alperna i slutet av månaden i en vecka och mådde nog ganska väldigt mycket dåligt, i alla fall de första dagarna. Det var grått väder och jag grät mig till sömns ungefär hela tiden. Saknade honom så fruktansvärt mycket. Men de sista dagarna var jag gladare och solen sken och vi åt goda italienska middagar och jag ville förändra och komma hem till tö och vår.

Mars.
Var lycklig. Skrev den nionde mars att det var vår och att jag var lycklig i magen och att himlen började vid tårna. Jag tog sovmornar och sov kvar hos Elias. Vi åt långa bruncher framför desperate housewives, jag mös hos Flora och åt thaimat hos Eddie och vi hade produktionsvecka i skolan vilket innefattade massamassa bråk, tårar och teaterlycka.
April.
När jag läser igenom mitt bloggarkiv (åter igen, men alltså, det måste man ju göra för att minnas) så ser det ut som att jag var väldigt lycklig. Att det var vårlycka och pussar och så. Och så var det antagligen. Jag var på Löparö med gamla klassisar och det var så HIMLA bra. Sju miljarder påsar popcorn och skrattattacker så att magen går sönder. Och så hade vi föreställningar och det mesta var gos. Men jag minns också att det var i mars-april-maj-vevan som jag verkligen, någonstans i mig, började HATA södra latin och allt därtill. Jag sjukanmälde mig 2/5 dagar MINST bara för att äta och pussas och vara med elias istället för att få mörker-ångest i depp-skolan. Ville inte någonstans gå på södra latin. Var så trött på deppiga kaffis och ätstörningar och mörka lokaler och lektioner där man är sämst. Men innerst inne visste jag också att det bara var en period. En liten skolsvacka.
Maj.
Maj är min bästa månad. Inte just detta år utan alltid. För att det är vår - nästan sommar - och mest lyckorus hela tiden. Och så är det min och Elias månad. <3
Jag dansade till Lykke Li, hängde i vitan med fina klasskamrater, hade massa plugg, pussades, längtade till sommaren och förutom de dagar då jag inte ville till skolan så var jag ju maj-lyckorusig. Som så bör. Och bästa månaden avslutades med körresa till Göteborg och 1-års-firande med världens finaste på Runmarö.
ligger i Elias säng och jag är så himla trött bara och har gammal mascara runt ögonen som jag inte orkar ta bort och missar måndag förmiddag för tredje veckan i rad och har grov ångest för mina inlämnade uppsatser och har haft en av de bästa helgerna någonsin och det kan vi återkomma till.


Webcambild från en av de bästa majkvällarna. Sprang mellan två fester, kramades och pratade och drack vin och var glad. Fint.
Juni.
Bra månad. Studentmottagninar, bästis-födelsedag, långhelg, parkhäng och skolavslutning. Var så himla GLAD hela tiden. Sommarrusig i hela kroppen. Men hade en sorglig skolavslutning då min älskade finaste Jagger flög till himlen. Grät konstant i fyra timmar ungefär.
Andra delen av juni var tre långa fantastiska Italien-veckor. Bästa på hela sommaren tror jag. Dansade kramades gosade med Emma & Lisa och så kom Elias och åh. Det var så jävla bra bara. Nattbad, goda middagar, glass, vin, pir-picknick, promenader, tennis, salta bad, kyssar, regn, kärlek.


Och där avslutar vi del ett tror jag. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar