12.12.2013

Pluggmysande, lussebullar å snapshats

Meeeeen hej på er! (Haha jag har skrivit om dessa ord kanske... 8 gånger? Vet ej varför men hälsningsfrasen e VIKTIG). Fint det känns att börja skriva och veta att nu blir det faktiskt ett himla blogginlägg för en gångs skull. Här kommer standardinlägget detta-har-jag-gjort-sen-sist-enligt-min-iphone-kamera. Har varit dålig på att dokumentera faktiskt, men kan ju se det som att jag varit för upptagen med life.

Som att dricka VÄLRDENS GODASTE ÖL på Västgötas nation. Alltså. Kan inte beskriva hur god den här ölen var. Så fin etikett också, alltid ett plus med tilltalande estetik

Det var soligt i slutet av november månad

Det blir en ju megaglad av! Jag gick vilse för att jag var så inne i mitt hallelujah-å-ljuva-sol-moment (kanske också för att jag tog cirkus 100 egopix istället för att kolla vart jag gick, men ja)

Gått på årets sista föreläsning med mina bästa vapendragare Angie och Karl.

Hur pass mycket vi lyssnade KAN ju diskuteras, ehe

Efteråt begav vi oss iväg tillsammans med cyklarna

...eller ja....jag har ju ingen cykel så jag fick sitta på Angies pakethållare som så många gånger förr


Men jag älskar att bli skjutsad så det är bara fint <3 (Kolla hennes himla bebiscykel btw. Vi var nära på att göra oss ordentligt illa för att jag råkade stöta in med benet i trottoaren, hehe)

Vi åkte i alla fall till Cissi för att plugga

De skrev brev för sina utlandsstudier-ansökningar och jag...

Strök under citat i en bok i uppsatssyfte. Men fikade mest.

Sen blev vi hungriga och jag och Karl köpte ingredienser som vi sedan gjorde ovan göttiga av

*Taggad på att hugga in* heheh

När vi var trötta i huvudet gick jag & A till gullisen ovan, Jackie. Vi drack te, åt mandariner, pluggade glosor och pratade lite däremellan

Sedan fick vi ett ryck och tog bilen till närmsta mack för att köpa chips och popcorn att förtära framför Paradise Hotel (ÄLSKAR DET). Äkta underbar vardagsdag

Såhär såg det ut när jag packade till Stockholm. Gillar att matcha, uppenbarligen

Och älskar elefanter, uppenbarligen

Dagen jag åkte till Stockholm hade jag discoben, köpta i London för 60 kr. (Inte benen alltså, utan de glittriga tightsen)

Tog mina 2 väskor och åkte till Stockholm men det får ni se i ett annat inlägg.

Kom hem till Lundhemmet och fick med mig denna fina juliga ljusslinga från Stockholmshemmet

Gjorde morotssoppa.

Har hängt många timmar på Matteannexet (bästa pluggstället, älskar det hehe) med obscent mycket mandariner, kaffe och naturgodis.

Kom till lägenheten en dag och Lisa hade bakat lussebullar, så det har fikats med jämna mellanrum, så myysigt

Hon hade även bakat pepparkakor

<3 Alltså har ju bästa sambon

Anledningen till de roliga glasyrtexterna var för att vi på lördagen hade julbord (å lite fest) med namnet A Very Dirty Christmas. (Fråga mig inte varför)

De enda bilderna jag har från den kvällen är dessa 2 som Eliott då tagit på sig själv utan min vetskap. Jag var för upptagen med att äta Lisas sötpotatismos, snapsa och hänga omkring.

Helgen var extra jättebra för att vår älskade Emma var här. Vi pratade idag om hur ledsna vi är över att hon åkt hem. Jag, Lisa & Emma blev bästa vänner i slutet av högstadiet och vi har varit världens bästa trion sedan dess (trots att vi inte hängt supermycket under gymnasietiden). Kändes så självklart att ha henne här i vårt liv och ÅH flytta hit Emma så vi blir fullständiga

På söndagen hade vi myshäng med pizza

Och så drack vi massa julmust som folk lämnat kvar kvällen innan (tack)

Random instick: Älskar snapchat. Kolla gullig bild min lillebror skickade till mig <3

Fick det här roliga mailet för några dagar sedan.

Jag hade alltså lite spontant tävlat om biljetter till ett band jag knappt lyssnat på (ok, typ inte alls) med denna motiveringen. Som inte ens är sann. Shit vet inte om jag vågar posta detta ni kanske tycker jag är jättedum?

Vi åkte i alla fall till Malmö tidigare idag

Vid uppgången var den här glittriga jättenallen och jag blev helt turistig (??) och ba ÅH LISA FOTA MIG

*Glad turist* haha

<3

Vi kom in till KB och köpte varsin finöl.

Sen kom dem.

...Trodde vi

Hahahah alltså SÅ roligt. Denna bild (egentligen en video) snapchattade Lisa. Det hela var så märkligt. Lokalen var i princip tom, de körde playback och lead sångaren verkade knarkad och skalade apelsin mitt i en låt och behövde kolla på sin mobil för att veta vilken sång han skulle sjunga. Så vi ba nä nu går vi. Tills vi går in igen för att kissa och de går av scenen efter bara 40 minuter. Då inser vi. Att det var förbandet. LOL.

Så kom ju *riktiga* Cut Copy vilket var PRIMA

Här är min favoritlåt tror jag: Cut Copy – Free Your Mind

Vi gick från att vara lite low innan till jättejätteglada. Sa att livet var så fint, peppade vårterminen här i Lund och ba mmmm ja ååå.

Nu måste jag VERKLIGEN sova. Hoppas ni läst hela detta milslånga inlägg för jag har fan bloggat i en timma nu istället för att få skönhetssömn, HEHEHE (Och jag inser att jag är på hehe-humör, så ursäkta för alla dessa). KRAM!! HÖRS SNART!!!!!


2 kommentarer:

  1. Kan man få bli din mail-kompis? puss.

    SvaraRadera
  2. JAAAAAA PARADISE HOTEL! har ju alltid sagt att det äger..................

    SvaraRadera