12.17.2013

Mitt 2013, pt 2.

A P R I L

April inleddes på bästa sätt med balkongfrukost hos min bästa och sedan glass vid gamla-stan-kajen.

Jag och Maria hängde intensivt i en vecka när vi skulle lämna in vårt projektarbete. Tog cykelturer för att köpa pluggproviant, hade sleepovers, pausade en kväll med utgång, åt frukost på hennes altan och firade med glass när vi var klara! ÅH MARY min prinsessa vad jag saknar att hänga så mycket med henne

Var sjuk, träffade Mathilda, grät i solen och tog powerwalks till mina tennisträningar i solskenet.

Åt middag hos Flora och Felix en kväll. Vi spelade Orangino (bästa spelet). Urval mina kort: Nyckfull, medkännande, passionerad, njutningsmänniska, snobbig och aggressiv. Haha.

Åkte till Djurgården med Elias för att hjälpa mormor och morfar med deras segelbåt. SÅ härligt att promenera långt förbi hästar och ut till vattnet.

Hade svenskatal i skolan och var paniknervig, åt bulle+mjölk på jobbet, överraskade Emelie med Crêpes och blev besatt av Café cooler.

Så sökte jag Teaterhögskolan i Luleå. Skitfint dygn faktiskt. Bodde på lyxhotell (heh), solen sken, jag gick vidare (älskar mina nerviga egopix innan), åt sushi med Maja och kände mig strong å independent.

Läroverksfejd. Pannkakslunch. I skolan var det så härligt. Vårfeelings, vi-tar-studenten-snart-feelings.

Det tog vi vara på. Jag och Freja gick och drack öl på Wollmars en håltimma och carpade solen å livet

Jag och E satt på min trappa en hel förmiddag och lyssnade på Värvet, grät (jag), pussades och blev fräkniga. <3

Mary blev med boyfriend och jag hängde med de 2 + Sebastian som jag lärde känna då. Så glad för det.
Vi firade i alla fall våren med årets första grillmiddag.

Tranströmerstipendiet delades ut i skolan och vi teatrare gjorde en liten grej och fick som tack för det äta finlunch i lärarrummet med Tranströmer själv.

Det var så mycket vår. Så det tog vi vara på med glass vid Mariatorget, fönsterhäng i solnedgångssken och parkpicknick.

Avslutar summering på utmärkt månad med detta utmärkta collage med min utmärkta bästis som jag saknar att ha nära varje dag så jag dör. <3

M A J

Så var det äntligen min favoritmånad, ljuvliga fantastiska maj. Jag åkte till Jönköping en helg med Emma för att gå på Oskar & Markus releasefest av Aldrig Stagnera. Vi drack blåbärsdrinkar, såg på catwalk, dansade, var lyckorusiga. Kanske top 3 bästa helg på hela året.

Min älskade och jag åt glass och KT firades med ballonger och öl på Wollmars.

Jag och Elias åt glass och Lisa fyllde år och hade styrt upp finmiddag i trädgården med sommarmat och sommaröl.

Gick på studentskiva cirka en gång i veckan. Här emojitema och Kom som en låt-tema. Jag och F var Adele – Set Fire To The Rain.

Innan en skiva åt jag, Flora och Agnes middag hos mig. Det var sommar för en kväll och vi åt sjukt god mat och drack G&T's i kvällssolen. Aaah

Han bodde hos mig en vecka, det var dimmigt men fint. Maria och jag var med på inspelning med StDh och jag hängde med Emma och Lisa en kväll. Vi picknickade i Vitan och drack vin på en brygga.

Gick ut med Erik, Emma och Flora en kväll. Minns den som väldigt glad.

Jag och Fanny var på 1D tillsammans. Den euforin, den post-eufori-deppen. Gud.

Åt pizza med Elias och gick på Alex Schulmans Älska mig

Jobbade. Var känslosam. Hade ångest.

Lisa och 4 andra brudar hade en helt MAGISK skiva med fullmoontema. Alltså heeelt maaagisk kväll.

Så ba e vi sambos nu <3 Drömsambos

Jag och Johanna bjöd Alice på middag på Trädgården och vi skålade med bubbel att vi snart var klara med 3 jobbiga (men mycket bra) gymnasieår.

Hade en asfin dag hemma med E, mormor, morfar och resterande familj. Trädgårdsjobb, äppelpaj och fotbollsspelande med Ringo.

Vi åkte till Långholmen en dag

För att fira Glorias födelsedag.<3

Så var det dags för vår egen skiva. Jag sydde på p-piller-kartor på en tröja för jag och Freja var preventivmedel tillsammans (temat var Revolution). Fantastisk himla skiva. Jag höll ett darrigt tal, vi dansade och var kärleksfulla och avslutade med soluppgång och folköl på en av Stockholms vackraste platser.

Skolveckorna var ganska känslosamma (för min del, jag som är så jävla sentimental). Vi skrev lappar till varandra, några gjorde sånger, vi fikade och drack öl på Mosebacke.

Jag och Elias firade 3 år ihop den 27e maj. Vi picknickade på Djurgården, panikgrät på min halsduk och så bjöd han mig på bio.


Ganska så smärtsamt med de här summeringarna får liksom kramp i bröstet av saknad

Maj var som maj alltid är. Så så jävla drömmigt. Men också extremt känslosam månad. Kändes som om mitt hjärta satt precis intill huden och bankade lite för hårt lite för snabbt lite för ofta. En kväll räddade Flora mig från allt det där och jag vet inte riktigt vad jag hade gjort om jag inte kunnat ringa henne/träffa henne och ventilera cirka en gång om dagen

Världens bästa månad avslutades i alla fall med världens bästa Oskar hemma hos mig där vi drack rödvin och sedan åkte och mötte andra fina i stan för att låta maj övergå till juni någonstans mellan du-får-inte-flytta-gråt i soffor på Marie Laveau, lyckorusiga kramar och soluppgångsdans vid vattnet vid gullmarsplan.
fm
(Bilden är brutalt snodd från Floras blogg, puss saknar dig och att somna på din axel)

3 kommentarer:

  1. my har du sett filmen "like crazy"? om du inte gjort det så nästan beordrar jag dig att jag göra det. haha!!! påminde mig SÅ mycket om dig&elias. läst allting du skrivit om honom, du skriver så otroligt äkta, och det är filmen också. grät floder men IAF se den!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh herregud, såg trailern nu såklart och gråter av bara den. tack snälla för fint tips, måste ju kolla <3

      Radera