12.28.2013

00:09 jag kan inte landa så babblar istället

Hej bloggläsare! Om ni nu finns kvar. Jag har levt lite bubbligt (oklart uttryck, menar: som i en bubbla) sedan jag kom hit. Försöker vända på dygnet, försöker ta mig upp på morgonen för att ~leva sunt~ (nu när jag skriver det så vet jag faktiskt inte om jag försöker, jag gav väl upp). Mamma tittar på mig och säger att det syns hur jag levt det senaste halvåret. Å ena sidan håller jag ju med alldeles brutalt, så det kväver mig när jag ska försöka somna 01 men å andra sidan vill jag vifta bort det med att jag är ung och även om jag inte ~lever sunt~ så lever jag i alla fall. Men de senaste veckorna har jag inte levt. Bortsett från några enstaka festliga tillfällen, eller som någon pigg dag då jag andades luften kände matens smak och såg dagsljus. Jag blir deprimerad av att sova såhär länge som jag gjort. Jag får ångest på nätterna och kan inte landa i min säng. Jag viftar bort mammas prat om beroendegener men allt blir så tydligt när jag vill bort från Skärgårdsdoktorns soundtrack till mina tårar och bort vill jag till saker som får mig att må bra då men dåligt sen. I längden, ja. Blablabla.

Längtar till nästa termin så himla mycket! Jag längtar efter nyårsafton så himla mycket! Nystart! Förändring! Mamma sa idag att jag inte ska göra så storslagna planer på förändring för då faller allt ändå platt. Det är svårt att ta sig upp ur hålet med massa massa låtsasenergi, då faller en ner igen. Det måste tas med små stabila steg uppåt tills en ser ljuset.

Idag andades jag skidluft och fick nästan lite mjölksyra i benen och det var SÅ HÄRLIGT

Så nästa termin ska jag i små steg börja behandla mig själv lite bättre. Ok bra så, då har vi det avklarat. (För sjuttioelfte gången)(Ändå bra med pepp när det är depp)


Pratade med Flora nyss i nästan en timma efter för lång tid sedan detaljer och alltprat. Hon ger mig så mycket energi. Apropå Flora så tycker jag ni ska läsa hennes briljanta inlägg om Kalle Anka. Läs. OCH, ha detta i åtanke: Att ifrågasätta betyder inte att en vill att det ska tas bort eller liknande. Jag tycker bara det är strålande att medvetandegöra hur patriarkala strukturer syns i olika sammanhang.
♀   

Åter igen - min email är hackad (kan en ringa hotmail på något sätt?!?) och det är anledningen till att ni som mailat inte fått svar!
Cyberkramar å cyberstyrka 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar