12.01.2013

Londonweekend pt. 2


Åkte från Hackney till Camden och det var strålande sol å I LOVED LONDON så mycket där å då

*Dreamy*

Väckte den här med Fanny, det är uuunderbart väder vi måste ut nu nu nu!!!!
De bor ju högt högt uppe så utsikten är helt fantastisk, speciellt med en Fanz framför :-)

Superbra grej: låna andras kläder. Här har jag Fannys skor, Matildas tröja, Fannys jacka och Matildas väst. Och så under Savannahs linne. Kände mig tuff (nej just pratade om ordet tuff med Lisa idag och vi kom fram till att det inte var ett bra ord). Kände mig nice*

Vi åkte hit

En söt älskad person


Beställde in cappuccino

Och varsin tallrik veggie american någonting någonting. American pancakes, sirap, scrambled eggs (vi fick välja hur vi ville ha dem), dögod potatis och vegetarisk korv.

Hypat ställe men enligt mig SÅ VÄRT HYPEN. Vi blev perfekt mätta och det var så drömmigt gott

Gick ut till turistgatan nummer ett för Fanny skulle jobba och jag skulle åka vidare.

Rolig grej: På Oxford Street stod en man och gjorde reklam för något märke genom att kasta ut gratisgrejer och jag fångade en hat "Bruno Mars hat Bruno Mars hat!!!!!" (he). Älskar ju huvudbonader men Bruno Mars-hatten var kanske inte riktigt den snyggaste jag sett. Lämnade den på en pelare och förevigade den med en bild. Fullmåne, Londonbuss, Undergroundskylt och så den där hatten.

Mötte Hevin & Martin och gick till The Bridge, en bar i Shoreditch med udda sammetsmöbler och tyger & ljuskronor i taket. Typiskt bra bar.


Jag och min älskade älskade Marty<333333333

Vi hängde på baren, pratade om gamla kärlekar och Hedvig anslöt. Sen var Marty lite yr så jag drog med honom ut för att köpa mat.

Vi hamnade i något utomhus-mat-och-öl-komplex. Köpte varsin wrap och satte oss under infravärme.

Resten av kvällen var att skratta åt allt, prata om existens på övervåningen i en dubbeldäckare och möta andra finisar i Camden där vi lekte lekar och hade det mycket fint. Tycker denna bilden beskriver kvällen bra. Kärleksrus ---> Martin DELUXE. Älskar honoooooom

Morgonen efter stod dessa två i köket

De diskade och gjorde frukost.

SERRI


Så åt vi frukost länge och pratade och ni vet


På kvällen åkte jag till Angelika och Sannes hotell och hängde ett tag i deras säng. Sanne hade köpt en elefantdräkt på Primark, grät typ av avundsjuka (ni kanske vet om min elefantmani). Hade jag inte varit så pank hade jag köpt en diiirrrrrrrr

Vi skulle ut men hamnade vid en biltvätt med supersize chipspåse (*luuuuring*, det var faktiskt många små i) och läsk. Pratade om viktiga och roliga saker och bra brudar.

Sista dagen, nämligen söndag, åkte jag och Fanny till Brick Lane. Drack först kaffe på ett mysigt fik.

Höll på i en evighet med att fixa Fannys look, hon hade nämligen inte sovit någonting alls och haha å ja. Här skulle jag supporta i en bild där vi skulle se hur hon såg ut

ÄLSKLING (guuu får hjärtkramp av denna bild)

Åt mat från marknaden

Och kollade på vinylskivor

Tina anslöt och vi promenerade omkring och dog på alla snyggingar runt oss. Quote från My (jag) som upprepades kanske 16 gånger: Asssåååå too many hunkar to handle!!!!! AssÅÅå

På kvällen åt vi pizza hela gänget

Så blev det måndag och hemdags.

Det räckte tydligen inte med problem på flygresan dit, jag var också tvungen att se till så vi nästan missade flyget. :-)

Så fin Londonresa på besök hos mina älskade älskade favoriter. Saknar de redan så absurt mycket. <3

4 kommentarer:

  1. Hej My! Jättefin blogg :)
    Tänkte bara fråga vad dina vänner gör i London, plugg, jobb, hittar meningen? osv. Vad har de fått för intryck och vad tycker du själv, är det nånstans en vill flytta till? Tänker mig att så mycket skiljer sig och är det inte väldigt dyrt att bo där?
    En grej till, vad ser du hos en människa när du tycker att personen verkligen strålar? Haha kanske lite flummig fråga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sanna! Tack snälla :)
      Mina vänner jobbar å lever loppan i London. Några ska även söka teaterskolor där! Det känns som om alla där trivs utomordentligt bra. Fanny till exempel säger: "Jag vill ALDRIG åka härifrån, ALDRIG". London är ju en fantastisk stad och det känns som en passande stad att flytta till som ung, eftersom det är roligt, härligt & äventyrligt men också bekvämt i och med att det är gaaanska likt Sverige (beror såklart på vad en jämför med, men du fattar) och framförallt med tanke på språket tänker jag. Som jag förstått det är det låg lön, hög hyra (dålig kombo) men ja, billigt att leva! Det bästa tror jag dock är att läsa bloggar skrivna av folk som bor i London. Här är mina favvis-London-bloggar: Fannys (klefelt.blogg.se), Matildas (gratte.blogg.se), Linns (http://radarmagazine.se/linnwiberg/) och Lovisas (http://radarmagazine.se/lovisaranta/)

      Oj ja jo lite flummig fråga men inget fel i det, hehe. Kan nog inte ge något konkret svar dock, det handlar så mycket om karisma/utstrålning och det är något som bara finns där. Leenden och öppenhet adderar till känslan av utstrålning i de allra flesta fall tycker jag i alla fall :-)

      Radera
  2. Hej my! Älskar din blogg! Tycker du att det är jobbigt att ha ett förhållande och bo i en studentstad där de flesta är singlar? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Förstår om du kanske missförstått det hela, men jag har alltså inte ett förhållande. Min Elias (kan ej skriva x-ordet än...eh) flyttade till Hawaii i augusti och då gjorde vi slut. Så bo i singelstad e inga problem, tvärtom skönt att slippa bli avis på söta par! Kram kram

      Radera