12.22.2013

3 måltider, 2 fester, 2 tågresor, 1 tröttglad My


I måndags åkte Lisa till Stockholm och sen USA (</3)(lite bra för oss att vara ifrån varandra haha som ett gift par, men SÅ vemodigt att säga hejdå) men innan dess åt vi lunch ihop.

Sen åkte jag till Malmö och Emporia, toaletten var knäpp och varuhuset med egentligen. Men fint!! Massa pynt

Syftet var ju främst att jag på kvällen skulle till farmor och farfar. Blev bjuden på dögod fisksoppa bland annat.

Å så fick jag julklapp! Med PRICKIGT PRESENTPAPPER <3

Och vi drack glögg och hade fina samtal, jag blev till och med gråtig för jag blev så rörd.

Dagarna därefter var jag bara hemma i lägenheten. Vände på dygnet (ofrivilligt), städade grundligt varje vrå och packade. Sista dagen lagade jag megagod lunch också (ovan). Seriöst typ nionde riktiga måltiden jag lagar sen flytten. Haha. Mina två supermål för nästa termin: träna och laga mer mat. Är taggad.

Sista kvällen innan jag skulle ta tåget till Stockholm promenerade jag till AF-borgen för att se Lustarnas (som jag är med i ni vet) föreställning August & makten. Så himla braaaa var det

Blev alldeles stolt <3

Efteråt skulle det städas lite men jag och Remona sprang mest omkring... och drack bubbel...

Här är hon, Remona. Världens gullis. Och helt knäpp med bred å charmig skånska.

Här är hon och Linus.

Också himla fin person.


Remona och Troy. De fick ~presenter~ av Virve som skrivit manus åt dem. Folköl och X-choklad (X & Y var ett genomgående tema i pjäsen).

Helt underbar kväll. Vi lekte lekar i sofforna, hade deeptalks vid scenkanten, bastade uppe på borgens tak och stod på en balkong och jag hype:ade himlen. Mmhm.

Så promenerade jag hem, grabbade tag i min resväska och tog taxi till Lund C där tåget mot Stockholm avgick 05:50. I min stress å panik och sömnbrist hoppade jag dock på fel tåg (alltså, seriöst My, bara du som gör sånt) och fick gå av vid Hässleholm och byta, haha.
Kom till Stockholm med stel nacke (sova på tåg, ingen höjdare) och åkte direkt till Gamla stan och Anna där jag fick powernapa i hennes säng, äta frukost och ta igen med henne såklart. Världens bästa Anna.

Sen åkte jag till StureP och mötte Johanna för ett glas vin på Taverna Brillo. (Jag: "Är SÅ fattig men orkar inte sunkhak". Hon ba My jag har fått lön, jag bjussar) :') Heheh





Sen åkte jag och Johanna tillbaka till Anna där massa högstadiekompisar befann sig. Vi åt soppa och drack vin/glögg och sen spårade det hela, som alltid med detta gäng. Så kul kväll ändå.

Gjorde ungefär samma sak som föregående kväll och hoppade på ett tidigt tåg. Var alldeles död när jag kom fram till platsen jag är på nu: Åre. MEN underbart att vara hos familjen igen. Jag och mamma gick till Åre Delikatess och hon tog ett glas champagne medan jag drack bubbelvatten (nu är det paus i festandet ett tag, haha). Kolla fin hon är <3 Och bra citat i bakgrunden hehe

VÄRLDENS BÄSTA!!!!

På kvällen åt vi pappas pasta och sedan ben & jerry's framför Harry Potter 4. Sen somnade jag och vaknade inte förrän sent idag.

Mysmorgon mysmamma

Jag är på väg att bli sjuk (kroppen säger väl ifrån) men hoppas jag mår bättre imorgon så jag kan ge mig ut i pisterna!!!
JUSTE: Min mail har blivit hackad :-( Försöker återställa det nu men det är i alla fall anledning till att jag inte svarat på en del mail och även ifall någon av er fått spam.

P o K. Hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar