12.05.2013

Mitt 2013, pt. 1

Hej finisar! Mitt humör är en jävla berg- & dalbana. Är varvat superglad varvat superstressad. Hänger inte med alls. Å så är jag antingen hyperaktiv eller så trött att det absolut enda jag vill är att sova sova sova. Imorgon har jag tenta så vi har suttit på Matteannexetet två dagar i rad och försökt lära oss fonetisk skrift (sjukt onödigt men faktiskt väldigt KUL). Nu tänkte jag i alla fall följa decemberbloggtrenden och summera mitt år:

JANUARI

I skolan repade vi för vår sista produktion, Dreamfuck(ulteten), en pjäs som jag & Hannah skrev baserat på Sara Stridsbergs helt fantastiska bok Drömfakulteten. Repade, prövade smink å pausade med Misfits.

Så hade vi föreställning (så så kul, så sorgligt (men skönt) när det var över), hade öppet hus på skolan och firade oss med öl efteråt.

Jag åt semlor på jobbet, hade papiljotter i håret och matchade snön med helvit outfit.

Ja juste, vi sökte Malmö teaterhögskola också. Första bilden beskriver det hela så väl: Å N G E ST (men lite kul såklart). Hade en spontan & magisk utekväll med bland annat Gloria som avslutades med bra samtal i hennes kök 06.

Det var snösol, jag åt chokladpraliner på Floras jobb och gick på Fame med Fanny & Martin. Var så stolt över bland annat Lisa som var med :-)

Vi firade Gabriels 20årsdag, jag hängde med Eddie, åt middag med FF & Elias och januari avslutades med denna bild på mig & Maria. Har ingen aning om varken occasion eller syfte, men vi ser ju glada ut.

FEBRUARI

Februari inleddes med sol och en sovandes Maria i min säng. Vi svettades loss på Sats och gick på maskerad i sann Gossip Girl-anda. (Gästlistan var dold och vi fick inte uppge vår identitet fram tills ett visst klockslag, så nice)

Jag gillar inte katter (halvlång historia) men älskar Marias katt Mongo <3. Hängde i lägenheten, läste tidningen på golvet och åt apelsiner.

Fanny fyllde år och vi firade hos henne med skratt och dans på stolarna. Älskade Fannygos, jag saknar diggggg

Jag var sjuk och kurerade med glass, var ute och sprang i snöslask och tränade bland muskelknuttar med Klara Tuva.

Och så var det min 19årsdag! Åt frukost med finaste Elias, Fanny & Maria kom och överraskade med kladdkaka, jag fick födelsedagsbrev från Paris och avslutade kvällen med mina bästa.

Sov mycket med min dåvarande sambo nr. 2 (Mary), fikade med bästaste Emelie och tog pluggpauser på mattan aka. gräsmattan.

En dag följde jag med Elias på study-abroad-mässa i Berns. Minns det så väl, hur jag kramade hans hand hårt när jag såg hur exalterad han blev. Fick ett ryck efteråt och började tänka i banor att jag skulle flytta med honom. Fikade med Paulina å Flora och hade en fin miniförfest hos Gloria.

Gick på moderna med mormor, åt smågodis och carpade solen som visade sig ibland. Älskar sista bilden på mig & Agge btw.<33333

I slutet av månaden hade jag födelsedagsfest (underbar sådan) och dagen efter var huset fyllt av ballonger. Avslutade februari månad med cava och Flora för att fira den kommande våren.

MARS

Hängde med världens bästa KT. Vi gick på Mello, fikade på Mellquist och hade sleepover.

Vi hade en gästlärare i teatern då vi skulle presentera oss själva genom vårt väskinnehåll. Jag jobbade. Vi drack öl för att fira att det var 100 dagar till studenten och hängde i solen under håltimmarna med kaffe och godis vid Bågen.

Tränade, poserade på en toalett och åt mango plus en frukost alldeles för fantastisk för att inte dokumenteras.

Vi tog vara på marssolen genom fika på Mellquist och fönsterhäng. Lisa åt middag hos mig en kväll och halva klassen dansade på Tivoli samma kväll. Åhhhh klassisarna, saknar dem

Så åkte jag till Paris för att hälsa på Johanna. Vi drack öl, dansade, hängde vid Seine, åt crêpes och hade det bara helt jättemegafint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar