7.29.2013

nattlistan

1. Vad skulle du inte vilja heta? Rut. Sorry Flora.
2. Varför? Alltså, okej kan förstå grejen, "charmigt" osv, men nej jag skulle inte vilja heta Rut.
3. Vad är det för färg på dina sängkläder? Just nu? Rött orange gult i en salig röra.
4. Vet du vad promiskuös betyder? Japp
5. Googlade du för att få reda på vad promiskuös betyder? Nej, men om vi nu ska vara ärliga så googlade jag för att "dubbelkolla", he.
6. Vilka fördomar har du? Väldigt många. Jobbar på det!
8. Är det något du aldrig skulle göra? Döda, bada i ett råtthav, våldta osv
9. Skulle du göra det för en viss summa pengar? Nej inget av ovanstående. Ok fick jag typ 1 miljard kanske jag skulle bada i ett råtthav i ett par sekunder :-)
12. Vem är din bästa vän? Har flera.
13. Varför är han eller hon det? För att de älskar mig trots alla mina brister och fel, ger mig sjukt mycket energi och är jordens bästa/vackraste/roligaste/peppigaste/finaste personer!
15. Struntar du i att svara vissa personer när de skriver på msn? ÅH MSN, det var tider det. Om jag nu ändrar detta till facebook-chatten då: ja, men tyvärr syns det ju om personen i fråga (jag) läst det, därför svarar jag nästan alltid. Hehehe
16. Varför? För att de flesta som skriver till mig vill jag prata med! De andra svarar jag som sagt för att jag inte vill vara en drygis
18. Vilken smiley använder du mest? ":-)"
19. Finns det någon person du önskar att du aldrig hade träffat? Nej, tror alla jag träffat gett mig någonting på något vis.
21. Gör du något produktivt just nu? Ha ha, nej.
22. Varför gör du den här listan? För att jag 1. är uttråkad/inte kan sova 2. vill blogga 3. inte är "redo" att blogga om "mitt liv"
23. Tror du att folk kommer läsa den? Jo men kanske, i alla fall hit. Hej på er tappra list-läsare! Visst älskar vi listor?
24. Hur är din relation med dina föräldrar och respektive syskon? Mamma: bråkig men också fantastisk och blir bättre för varje dag som går. Pappa: Distanserad men själslig på något vis. Det känns liksom lite extra när han är ledsen på mig/kall. Ossian(bror): ALLDELES för elak mot honom men åh känner att vi blir mer och mer KOMPISAR hela tiden. Han är bäst.
25. Har du någonsin skämts för en eventuell partner? Nej! Elias är ingen en skäms för.
27. Har du någonsin gått hos en kurator/psykolog och isåfall varför? Japp, gick hos en KBT-psykolog i ett år pga lite olika grejer, hehe
28. Har du någonsin provcerat någon för skojs skull? Absolut. Sorry.
30. Vilket är ditt bästa respektive värsta minne? Bästa: för många. Men kärlek, dans, lycka, musik, vänner, miljö. Ni fattar. Värsta: Sjukhus och panikledsenhet.
32. Vilken film har påverkat dig mest? Hm intressant fråga. Är ju ingen filmperson men det är väl någon som berört sådär sjuuuuukt mycket eller något som fått mig att inse något, gud vilket dåligt svar, förlåt.
34. Har du någon psykisk sjukdom? Om ja, vilken? Nej inte än :-)
35. Äter du några vitaminer eller liknande? Mamma försöker få mig att äta omega-3, glömmer hela tiden. Åt järntabletter ett tag...eh...ja...
41. Nämn tre saker du vill göra innan du fyller 25. Resa! Bo i kollektiv! Bo i stad utanför Sverige!
42. Nämn tre saker du vill göra innan du dör. Stå på scen, hoppa fallskärm och få barn.
44. Vilken är din favoritmat? Libanesiskt, speciellt hummus. Helt tokig i det. Annars sushi, goda sallader och pappas pasta.
45. Finns det något du aldrig skulle kunna tänka dig att äta? Kött äter jag inte och vill inte heller äta, men skulle antagligen göra det för pengar. OBS mycket pengar.
46. Varför? För att kött är moraliskt fel, dåligt för miljön och ÄCKLIGT som fan. (Alltså, själva grejen att en ÄTER DÖDA DJUR, kräks.)
47. Varför gillar du katter? Har jag sagt att jag gjort det? Nä. Har faktiskt utvecklat en svårhet för katter.
51. Föredrar du randigt framför rutigt, eller tvärt om? Randigt, ja. DOCK rutiga skjortor på män framför randiga.
55. Beskriv dig själv med en mening utan att börja med ”jag” eller ditt namn. Impulsivitet, nyfikenhet och envishet är 3 egenskaper hos mig som både är bra och dåliga.
57. Hur många kuddar har du i sängen? Brukar ha 4 men sedan jag kom hem endast 3? MAMMA vem har snott den fjärde?
59. Skulle du kunna göra allt för någon du älskar? Vill ju säga ja här men nej det tror jag inte? Alltså hallå om vi ska vara realistiska?
62. Vilken slags musik lyssnar du inte på? Hårdrock, sådan där skrikig, country och dansband.
63. Varför? Det tilltalar inte mig
64. Har du lätt för att bli kär i kärleken? Hm svår fråga, jag tror det...
65. Varför? Är en ganska romantiserande person
66. Har du svårt för att bli kär på riktigt? Nej
69. Har du ljugit om din ålder IRL? Jaharå
90. Vilket/vilka samtalsämnen gillar du bäst? Människoanalys, psyket, beteenden, love... eheh
91. Vad gör dig riktigt generad? När jag känner mig korkad. Hatar det.
93. Är du bortskämd? Jo det är jag väl, mina föräldrar har alltid varit väldigt generösa och sådär. Men jag är ju tacksam såklart!
98. Om du hade möjligheten att få reda på hur och när du skulle dö, skulle du vilja veta? AH, nä, även om det är pyttepyttelite lockande.
99. Har du bäddat sängen? Japp, sist jag sov hemma! Men den ska ju bäddas av nu snart.
100. Har du fått ut någonting av den här listan? Faktiskt blivit lite trött, så kanske kan somna snart trots allt.

(Tog bort en del frågor som bara var supertråkiga/superstela/superkonstiga).
Hoppas ni mår bra kära bloggreaderz. (Ni är sjukt tysta........)

1 kommentar: