7.30.2013

Hur det känns

När han står där, i min hall. Jag ser på hans kinder och haka hur utomjordiskt len han är. Säger "vad fin du är". Snyftar. Vi frågar hur mår du han säger jo ja helt okej jag säger sådär eller nej alltså ganska dåligt faktiskt. Jag frågar om jag får krama honom men väntar inte på svaret. Den välbekanta doften är som en jävla käftsmäll men samtidigt som en varm famn som vaggar mig in i tysta tårar istället för panikslagna snyftningar. 

När vi sitter i biosalongen. Hennes tröja lyser eldrött av filmdukens sken. Hon kramar min arm när hon hör ser bara känner hur något kramar ur allt i mitt hjärta

När det är explosioner på duken. Hon sjunger det var så mörkt den kvällen när jag gick hem 

Jag hade hoppats på något, hoppats på något

Hur det känns när allt jag hör och allt jag tänker är: om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt
4 års nostalgi kramar skiten ur mitt hjärta. Den senaste veckans mantra kramar skiten ur mitt hjärta
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt 

Hur det känns 
När du känner dig lurad av livet, det var fan inte såhär det skulle bli. Det var inte såhär det var planerat, inte vad jag väntat mig. Alls. 
Hur det känns att vandra götgatan fram med jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig på repeat
Hur något ändå kan kännas hoppfullt

Sommaren snurrar fort när vi bara snöar bort

5 kommentarer:

  1. jag förstår att det gör ont. det gör ont, och men det är också så oerhört vackert, det du skriver.

    SvaraRadera
  2. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. åh get gör så ont ont, men sen blir det bättre ändå och det är inte längre det första man tänker på när man vaknar men man måste låta det göra ont först. sen så

    SvaraRadera
  4. Mysan, hur är det fatt??

    SvaraRadera