7.01.2013

Italien pt 2, sista dagarna med E



Vi har druckit mimosa och passion daquiri. Jag har haft mina ben upp i hans knä och vi har skålat för oss och bar suttit och lett.

Hållit hand i taxin upp till Madonna dela Costa.


Delat på mozzarella- och tomatfoccacior som dryper av olivolja och smakar heaven


Badat i starka vågor och hjälpt varandra upp igen på stenarna. Lyssnat på Timbuktu och pratat om texter

Ätit massa massa glass och skakat på huvudet åt varandras smaker.


Och igår var vi på världens bästa lilla utflykt.

Vi åkte till Bussana Vecchia, en liten by som står kvar efter en jordbävning.

Vi började med att fylla på med energi i form av espresso

Dör så fin

Sen promenerade vi upp till en liten utkiksplats.

Sen skulle vi gå runt och titta och hamnade vid den här skylten.

Vi kände att vi var tvungna att utforska denna "Relax Zone"

Istället för kruka

!!

Så vi gick förbi minihippiebussar och hängmattor

För att komma upp till... ja... vad det nu var... Vi möttes av en man som sa Ciao och Välkommen vänner!, sen sa han åt oss att ta varsitt glas och frågade vad vi ville ha att dricka. De ställde fram en svensk flagga också, hehe


U T S I K T E N

Det var supernice inrett med udda tavlor och saker lite överallt.

De frågade om vi var hungriga och om det var något vi inte gillade, sen kom de med pizza. SÅ GOTT

När jag frågade om toalett svarade en man vi lärde känna att jag behövde passera getterna, men att de var snälla : )

Och här var toaletten, haha. Toalettdörr och handfat som symbol.

Ändå nice att gå på toaletten med denna utsikt?

Det sprang omkring höns runt oss också, Elias blev lite kär och sa att han aldrig mer skulle äta kycklig :)))))

Sen kom de med vattenmelon. Finns det något godare än vattenmelon på sommaren? (Ok glass kanske men annars!!!).

Så satt vi där, åt drack pratade skrattade. Donald (en tysk-italiensk man som byggt upp stället, sa att jag såg ut som en mormor i min klänning och när jag satte upp håret sa han Why are you making yourself ugly? men ändå hela tiden Maaamaa mia BELLA! Tydligen hade han druckit hela dagen och var ganska full hehe. Lite präglad av Italiens kvinnosyn men ändå himla rolig person.

Sen vandrade vi ner, förbi fantastiska vyer, olivträd och vinodlingar. Kvällssolen var helt drömsk och vi SÅ uppfyllda av stället vi hamnat på (Relax Zone). <3

Igår kväll var det smärtsammaste på länge. Jag kanaliserade all jävla förståelse för vad som är på väg att hända i en enda lång gråthulkning. Nu har han åkt hem. Det känns tomt och ledsamt, men jag är så fruktansvärt tacksam för den här veckan med honom. Älskade älskade Elias.

3 kommentarer:

  1. Gud, vilka mysiga äventyr ni haft. Min hjärta brister typ när jag tänker på att du nu behövt lämna honom, för det gör så jävla ont när man älskar någon så mycket, trots allt som finns omkring och kommer hända och alla möjligheter och udda känslor och åh... (men så jädra fina kyssbilder. DEN HÄR GÅNGEN ÄR DET INTE DIN KILLKOMPIS JAG MISSTAR MIG FÖR!!)

    Hahaha, det är alltså inte en myt att alla äldre/manliga italienare ska kalla en "bella" hela tiden? Fast sedan är du ju faktiskt jädrigt bella ;)))

    Åh, det ser så vackert. och så autentiskt! Getter och så. Värsta drömmen, verkligen.
    Men du, vad är det för knasiga smakerna ni inte har gemensamt? ;)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg! Italien är så vackert :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha "why are you making yourself ugly" DUMMESTE

    SvaraRadera