7.07.2013

Cannesutflykt, caprese och böcker.

Hej!!! Nu kommer det gamla vanliga Detta-har-jag-gjort-de-senaste-dagarna-genom-min-iphone-kamera-inlägget. Det är ju dock liiite festligare än vanligt med tanke på... SEMESTER. He. Okej here we go:



Har promenerat förbi vackra saker

I onsdags (ja, för nästan en vecka sedan) åkte vi (jag+mina 3 familjepersoner) till Cannes för att hälsa på vänner. Började med lunch, grabbarna åt pizza och tjejerna chévresallad.

Vårt hotellrum var superkul! Ena sovrummet såg ut som ett rum i en ubåt, eller något futuristiskt.

Och så var det konstgräs på balkongen

När vi ätit den könsstereotypa lunchen och installerat oss på hotellet promenerade vi bort till familjen Lindvalls underbaaaraaa lägenhet. Tog ett dopp i havet och drack eftermiddagskaffe.

Sedan gick vi tillbaka till hotellet, jag och Ossian "gymmade" på gymmet i typ... 7 minuter, sedan gjorde vi oss i ordning. BÄSTA med att bo på hotell, förutom frukosten, är allt vitt. Vita duntäcken, vita morgonrockar, vita handdukar. LOVE IT.

Familjeporträtt :-)

Tyckte Ossian var så himla SNYGG och ville fota honom men fick detta tillbaka : (

Vi kom tillbaka till lägenheten och fick välkomstbubbel.

Så åt vi middag på balkongen. Helt ljuvlig fisk med hemmagjort potatismos. MmMmMM


Så åt vi ost & kex, de drack massa vin, det diskuterades religion/utbildning/musik/resor osv. Mycket mysig middag.


Dagen efter gick vi på stan och gjorde massa fynd!!! (Fast inte varken blommor eller macarons.)

Så åt vi lunch.

Jag åt chévre chaud, igen. (Måste ju passa på när en är i Frankrike)

Ossi åt moules frittes.

HAHA så HIMLA ful gruppbild. Ja, här är vi i alla fall. 3/5 familjen Lindvall och 3,5/5 familjen Persson (halva Ringo bara)


2 saker: 1. Jag köpte solglasögon för typ 20 kr, för jag hade inga med mig. Vet att de är ganska fula men jag känner mig som en hollywoodkändis i dem och det är ganska nice. 2. Min 14åriga lillebror har VÄXT OM MIG !!!! Så konstig grej. Lille pluutti

Så kom vi i alla fall hem till huset i San Remo på torsdagskvälla och åt pasta pesto framför en film. Fast jag var ledsen, låg lite i mammas famn och grät

Sen, när jag inte trodde att saker kunde bli värre (ja ok lite överdrivet men ja), och jag ska radera filmer/bilder i min dator, så FASTNAR den i Imovie. Och det går inte att göra N Å G O N T I N G. Jag hade såklart kunnat vänta ut den dryga timman av videos på mig själv (typ så, ja) men fastnar ju såklart och blir OTROLIGT provocerad av mig själv, MEN, väljer ändå att fortsätta titta. Ovan ser ni lite reaktioner. Ps. En rolig grej är att tänka när jag då sitter framför detta och sen väljer att fota det med mobilkameran. *Till bloggen*. GUD. Fick lite identitetskris och jag-panik och så. Men det var ganska kul också.

Har ätit sushi.

Och spelat Rappa kalja. Världens bästa spel. Älskare.

Vet inte om det är OK att lägga ut detta? Här är min lillebror i alla fall : )

För någon dag sedan vaknade jag upp ledsen efter en pissig gårdag, så jag satte på mig träningskläder för att starta dagen med lite endorfiner

Tog en hurtig PW ner till havet.

Tog av mig skor+strumpor

Och så badade jag fötterna (fast blev blöt ändå upp till höfterna pga. vågor <3)

Här var jag GLAD rakt i genom.


Promenerade upp igen och gjorde ljuvligaste capresen till lunch.

På eftermiddagen läste jag klart Darling River av min favoritförfattare. Gillade den inte lika mycket som Drömfakulteten men alltså HENNES. SPRÅK. Sen började jag på Livet efter dig men slutade när jag läst halva på kort tid och insåg att jag inte ville att den skulle ta slut.

Badade istället. Kände mig som värsta lyxARN.

Fick sällskap av plutti :)

Sedan gick vi bort till Cia & Kristian som har köpt lägenhet på samma gata som oss. Ignorera min otroligt fula min och känn istället LYXEN. Iskall prosecco i bubbelbad med VÄRSTA utsikten. (Haha så kul, typ här pratade vi om att skryta på sociala medier och jag sa att mammas generation är värsta skrytargenerationen. Vad. gör. jag. själv. då.)

Mammi och jag

Pappa gjorde brushetta till förrätt.


Varmrätt var risotto med svamp och soltorkade tomater plus lax i ugn med ost. SERIÖST HUR GOTT?


Middagspersoner. Alessandro, mannen till vänster, hjälper oss (mamma&pappa) med uthyrning och sådant. Han fick snus av pappa vilket vi hade väldigt roligt åt. Det var en rolig middag.

Nu har jag helt tappat bort dagarna, men detta var i morse tror jag.

Läste klart den och bölade som en baby : ( Läs!!!!!

Annars har idag varit: att ta sönder en sopborste i utbrott, skrika på varandra, gråta ut, uppväxtsamtal och prata om olika saker som legat långt inne väldigt länge. Föräldrar, vad fint ändå. Trots mina föräldrars fel & brister älskar jag dem mer än något annat på denna jord.

ps. Imorgon ska jag se ett legendariskt band och på tisdag kommer världens bästa lyckopiller hit!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Så mycket saker och ting osm händer och sker i ditt liv och då har vi ju säkert inte ens sett hälften. Men jag tror jag vill ha precis allt du ätit senaste tiden, åtminstone det som fastnat på bild. Så sjukt gott det ser ut.

    Sen beställde jag just boken på bilderna. Har så såvrt att välja böcker när jag ska köpa så det brukar sluta med att det inte blir något alls och det är ju tråkigt för böcker är bäst. Så då provar jag din boksmak den här gången. Bloggar är bra till mycket.

    SvaraRadera
  2. alltså herregud, jag skratt-fnissar-grinar åt allt du skriver. Så engagerande och glatt men ledsamt och känslosamt och jag ÄLSKAR DET. Din blogg är underbar, ju.

    Alla matbilder är ESS, bilden på dig i morgonrock är fantastisk, webcambilderna med frysta videobilder fick mig att garva länge och åh!

    SvaraRadera