7.09.2013

Boogie wonderland

Hej!

Igår tåg vi bilen till Nice. Bilmusik : )

När vi kom fram satte vi oss på en restaurang som heter Villa D'Este. Här e jag och fina pappa.


Så kom maten! Pappas Frutti di mare.

Och min LjUvliGa sallad, med alla bra salladsingredienser: kronärtskocka, soltorkade tomater, bladspenat och parmesan. MhM

Sen sprang jag in på Gallerie LaFayette med Ossi, som var "tvungen att spendera sina sista euro", fast jag gick in för det fria WiFi:t (.......) och gick vilse, heheh

Sen mötte vi mamma och pappa för att gå och köpa glass.

Och ställa oss i kö

Vi skulle nämligen på Nice Jazz Festival!!!!!

Och se Earth, Wind & Fire. Har vuxit upp med den musiken och ÄLSKAR fortfarande.


Ååå alltså det var SÅ. HIMLA. FETT. Första biten var lite besvikelse men sista halvtimman var snudd på eufori. En grej: Jag fattar att folk njuter av konserter på olika vis, men hur kan en INTE dansa när det är Earth, Wind & Fire på scen????? Blev typ provocerad av alla tråkiga gubbar & tanter och stela fransyskor runt mig som bara stod stilla.

Ahhh, bäst i alla fall. Älskar fan konserter och älskar fan musik, ska aldrig mer förminska mitt musikintresse för att jag inte känner mig tillräckligt "musikcool" (ni vet, en som lyssnar på *svår* musik och är musikalisk). MUSIK ÄR BÄST.

Vet ni? Om en timma och en kvart landar Flora i ovanstående stad. Sedan tar hon tåget hit, till San Remo. JAG DÖR

1 kommentar:

  1. Åh, Nice!!! Så härligt. Och så fina bilder på dig och din pappa.

    Kom ihåg att ta TUSEN och typ TUSEn bilder på tågluffen också, så jag får seeee vad du och Flora hittar på för skoj :))))

    SvaraRadera