6.10.2013

lördag//söndag


I lördags åt jag denna fantastiska frukost. Vattenmelon, kaffe, keso/avokadomackor och grapefruktsjuice. Satt på solvarm stenar och läste tidningen. M-H-M

Sedan åkte jag till Humlegården för att äta jordgubbar med Flora. (Hennes bild också). Hon e BÄST

Sedan var det dags för nästan 12 timmars jobb. Jag, Johanna, Freja och Emilia skulle servera på en 30årsfest på Djurgården. Här tar vi middagspaus. Hur fint? Som en tavla typ.

Trots nervositet (jag tappade till exempel en kniv på en mans säkert svindyra byxor) och spring fram och tillbaka hade jag sjukt roligt. Vi blev kompisar med franska kocken Patrick, skrattade mycket och jag insåg att jag trivs så bra med "stressiga" jobb. Alltså jag mår ju generellt bättre när det händer mycket och jag tror det är likadant i jobbsammanhang. Skulle kanske passa med att jobba på restaurang???

Fast bästa på kvällen var när middagen var avslutad och vi skulle få stå i baren.

Här förbereder Emilia limeskivor.

SÅ HIMLA KUL. Och utan att vara dryg så ÄGDE JAG SOM BARTENDER!!!! (hehe) Okeeej, vi typ hällde upp sprit, is, groggvirke och toppade med citron/lime så superavancerat var det inte direkt. Men jag var snabb! Och duktig med proportionerna! Heheheh. Aja så himla kul i alla fall. Störde mig inte alls på alla fulla heller, tyckte bara det var roligt att de gick från *stiff* till supersocial!

Igår lagade min pappa det här till middag. AaahH.


Och himlen var märklig. Pappa sa att molnen såg ut som flygande hundar.

Nu är jag på jobbet. Hörni, en grej som är P A N I K är att jag mår fysiskt dåligt. Känner verkligen i kroppen hur febern smyger sig på. Ni vet när det pirrar obehagligt i varje cell. Uuhh. FÅR INTE BLI SJUK NU, så om ni har några SUPERHUSMORSTIPS för att stoppa virus/infektion/bakterier osv GE MIG DEM DIRRRRRR. Jag kan ju det här med vatten, sömn, vitaminer, vitlök osv men COME ON och bomba mig med mer!!!
℉red. 

3 kommentarer:

  1. Har bästa kuren!
    Koka vatten, pressa en ingefära (typ i en vitlökspress) och en citron och rör ihop. Gör en hel kanna så kan du hälla i dig massa koppar på en dag! DET HJÄLPER VERKLIGEN
    Håll dig borta från bacillusker också hehe, tvätta händerna hela tiden

    SvaraRadera
  2. SELEN! En vitamin som finns att köpa på apoteket. Efter flera års konstant förkylning så hittade jag detta och trust me, det hjälper. Heter typ Selen+E och är en vit burk med blått lock! (och tack för en grym lördag!)
    Puss

    SvaraRadera
  3. *SKICKAR FRISKHET*

    Gudnej, du kan inte bli sjuk nu. Det är nu allt händer!

    Ps. Du frestar mig SÅ med all din halloumi.. :)))))

    SvaraRadera