6.18.2013

Italienlängtan

Om 5 dagar ungefär tar jag och Elias flyget till Nice. 40 minuters bilfärd därifrån har nämligen min familj ett litet hem i italienska San Remo. Mitt andra hem, min sommarro.




Jag längtar så sjuukt mycket dit just nu, längtar speciellt efter detta:

G L A S S E N. No words needed. Ni vet ju hur glasstokig jag är, och ingen glass slår glassen i Italien. Krämig, alltid stora kulor och smakar fucking ljuvligt. Nu blev det visst ord ändå... jaja

Dricka mojitokannor vid poolbaren.

Ligga på luftmadrassen och känna solen bränna mot ryggen.

Klä på sig finkläder och gå ner på stan för att äta restaurangmiddag.

Spela tennis i 30 graders värme.

Och vara så här himla slut efteråt :)))) (Kanske inte ok att publicera såhär svettiga bilder på en?)

Äta den här frukosten (ägg, tunt knäckebröd med ost och marmelad, miniyoghurt och sur juice), som egentligen är äckligare än hemmafrukost men så mycket Italien.


Göra *fräscha sallader* till lunch.

Plocka citroner från trädgården och pressa i vattnet.

Hjälpa pappa hacka vitlök till kvällspastan i stark kvällssol.

Äta caprese till förrätt.

Gå i de smala gränderna ner mot stan och det doftar starkt av mögel och uthängd tvätt

Hänga med min lillebror <3

Känna sand mellan tårna!!!



BADA, och mamma kommer med vattenmelon

Dricka kaffe med mamma och Cia. (Fast det är Lotta till vänster på bilden, inte Cia, men vänninagrejen blir väl illustrerat, haha)


Ta springturer upp i bergen och pausa för att kolla på den magiska utsikten.

Dricka rödvin nere på någon vinbar

Äta pizza!

Få tid till att läsa läsa läsa. Ska läsa typ en bok om dagen om jag känner för det

Bli brunis och klä sig i solguuult

Åka och storhandla med familjen och alla är lite sura på varandra men det är okej

Promenera upp i gränden efter att ha varit på stan

Vill ni följa med eller?

4 kommentarer:

  1. Jovisst gärna men jag tänkte komma till er huvudstad istället. Några bra tips (duvet inte bara det vanliga, 1 vecka i Stockholm med sin bästa vän?) Brukar känna oss som halvdumma finnar (nog för att vi antagligen är det) när vi bara villar runt på Drottninggatan och måste fråga någon när vi ska hitta till typ gallerian, okej inte så illa men du fattar, och söker efter sushi och hamnar på konstiga ställen.

    SvaraRadera
  2. Det ser fantastiskt ut!! Seriöst, som ett riktigt sommarparadis. Det verkar som att du hittat något du verkligen tycker om.
    Åh, mitt hjärta är i Paris, jag blir så påmind om MINA starka känslor när jag får läsa om dina.

    Älskar hur du publicerat så mycket bilder och beskrivit. Jag blir helt glad av detta inlägg! Kommer du kunna blogga i Italien?

    SvaraRadera
  3. Åååhhhh så best det ser ut. Jeg skal faktisk på interrail til blant annet San Remo om noen uker!! Gleder meg enda mer av å lese dette innlegget! Hurra

    SvaraRadera