8.21.2012

Något slags sommarlovsfarväl

Jag är så fruktansvärt sentimental just nu. Sitter här och försöker sammanfatta den här sommaren på något sätt, men det går inte alls. Jag började skriva en lista (som jag kanske publicerar imorgon eller så) men jag kände att jag ville skriva något istället. Alltså, såhär: Det här har utan tvekan varit mitt livs bästa sommar. Jag blir alldeles uppfylld när jag tänker på de euforiska stunder jag fått uppleva de här två månaderna.

Hultsfred med gänget: musiklycka, festivalfrihet & dansiga vingliga ben. Skrika sig hes till ett favoritband, leka lekar i stulna stolar och stolen ramlar ihop för att man skrattar så mycket, dansa tills fötterna gör ont, dricka ljummen öl och panik-krama sina vänner för att de är så bra.
Tre Italienveckor med familjemys, en miljard böcker, steksol, pappas spaghetti, total harmoni. Fem dagar av attack-kramar, lata dagar, drinkar och roliga italienare och bara den bästa trion som existerar. Och så slutligen en kärleksvecka med min finaste Elias. Kyssar, vattenmelon, kvalitetstid, rött vin och bara vara så brutalt kära. Trivas så att jag tänker att vi flyttar hit nu på stört, struntar i allt annat och bor bara vi i ett litet hus här. 
Budapest med Flora. Broe Corner. Svettiga dansgolv, dans i sängen, pratpratprat, öl i dagssolen och en ny bultande vänskap.
Att vara ensam i Malmö med mina fina, fina farföräldrar. Verkligen lära känna dom på riktigt. Lyssna på farmors berättelse om hennes bästa väninna som bad farmor måla hennes naglar så att hon kunde ha fina naglar på sin dödsbädd. Kolla i fotoalbum med farfar och han berättar om tvillingkongressen i Tyskland där han och hans tvilling Hasse kom två i musikdelen. De spelade dubbelpiano. Baka blåbärspaj med famor, åka till Lund och bli inspirerad med min kusin, ta cykeln till en ensam gräsplätt och ligga där ensam och fridfull. 

Och så självklart alla underbara kvällar i Stockholm. Bara carpa natten. Dricka öl, dansa sig svettig med olika underbaringar på F12. Gå på efterfest med randoms och promenera hem i gryningen.

Det kommer jag nog sakna mest nu när hösten kommer med rutiner, mörker och kyla. Att kunna vara så ung och spontan. Inte ha så mycket förpliktelser. Bara gå ut och dansa med sina bästa vänner och veta att ikväll kan vi göra nästan vad vi vill. Och imorgon och dagen efter imorgon. Sommar-friheten.

Som sagt, det här har utan tvekan varit mitt livs bästa sommar. Jag har varit så extremt lycklig; haft så många euforiska rus där jag inte vetat vart jag ska ta vägen. Och resten av tiden varit så glad rakt igenom; lugn i själen. Så oerhört tillfreds med livet. Jag har inte ens hunnit stanna upp och inte förstå varför jag inte gråtit på en vecka. Jag har varit för upptagen med att dansa skratta mysa pussas kramas och älska människorna omkring mig & det här livet.

Fina fina underbara sommarlov, tack för att du behandlat mig så otroligt väl. Jag är dig evigt tacksam. (Och ni som gjort detta sommarlov, ni vet vilka ni är. JAG ÄLSKAR ER.)
Soundtracket till mitt livs bästa sommar (2o12)


2 kommentarer: