8.23.2012

Första två dagarna i skolan.

Kom på när jag satt och väntade på Lisa efter min första skoldag (som bara var upprop, lite samtal och ångest blandat med pepp) att jag inte hade tagit en bild under dagen. Tänkte "okej mm ja jag kan ju fota mig och mitt körsbär."

Såhär såg jag ut första dagen. Fick höra att jag såg sportig ut. Här posar jag i alla fall i hallen på mitt nya jobb. Jag har nämligen fått jobb som personlig assistent till en 13-årig pojke med autism och crie du chat-syndromet (för invecklat för att skriva om här; googla om ni är nyfikna!). Det gick så himla bra, förutom en viss incident precis när han anlände. Gud alltså. (Han svalde en en-krona. Men nog om det...det gick bra)

Och så avslutade jag onsdagen med firande av min älskade pojkvän hemma hos honom med hans underbara släkt. Åt typ fyra portioner kladdkaka och var fnissigt glad.
Sen blev det torsdag och första dagen i skolan enligt schema. Hehe rolig (och lite hemsk inser jag nu) konversation med Maria i morse.
 

Vi hade teater följt av två timmars hål där jag gosade med Karolina & Maria. Åh då kändes det så mysigt och fint att vara tillbaka.
Fixade med mina nya anteckningsböcker. Alltså gud blir man inte alldeles överdrivet peppad på att PLUGGA när man ser dessa block? JAG BLIR.
På eftermiddagen hade vi två och en halv timmas regi och när den lektionen var slut och därmed skoldagen öste regnet ner. Jag, Martin & Maria gick och drack kaffe på Kaffe tills det blev uppehåll. Mysmysmysmys.
Då mötte jag upp min så fina (men jobbiga...) familj på "En gul & en ful" där vi åt stört god kinamat. Jag åt en tofurätt med massa koriander. Mmmmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar