8.18.2012

3 saker jag har absolut dille på just nu: (och annat matsnack)

KAFFE.
1319363685459_f_largeAlltså, kaffe har jag ju druckit varje dag det senaste året och det har verkligen varit ett dagligt behov i alla fall över ett halvår. Skillnaden är att jag nu i sommar har njutit så extremt mycket av varje kaffekopp. Alltså HERREGUD. Kan få absolut kaffe-abstinens och när jag tillfredsställer den abstinensen alltså... MMM KAFFE<3

MÖRK CHOKLAD.
Tumblr_lyvo1eo2k01qfmwvyo1_500_large
Sa precis till mamma "visst är det typ... nyttigt att äta en ruta mörk choklad varje dag? massa antioxidanter och sådär.". Det är i alla fall precis vad jag gör, det har liksom ersatt mitt smågodis-beroende (vilket i och för sig är bättre) men jag lurar i mig själv att det är nyttigt. Jaja. Ren njutning i alla fall.

HAVREGRYNSGRÖT.
Owsianka-z-bananem-jagodami_largeHavregryn+vatten+frysta blåbär+MASSA kanel+2 minuter i mikrovågsugnen=MUMS.
Gröt till frukost, gröt till lunch, gröt till mellis, gröt till middag, gröt som godis. ÅH KANELBLÅBÄRSGRÖT så fruuuuktansvärt smaskigt. MmmMMMm.

Sen äter jag typ ett ägg och dagen, och massa naturgodis! (samma sak som med mörk choklad hehe) och såklart....
Tumblr_lxc6qjx8uq1qcmf8fo1_500_largePOPCORN. Alla som känner mig bra vet att jag äter popcorn nästan varje dag... i alla fall när jag är ute. När andra "fyllekäkar" McDonalds (okej det är typ ingen som gör det men ändå) köper jag indianpopcorn på 7eleven. Popcorn alltså.

Och när det är lyx hemma:
Tumblr_lzt9bcakcg1qi23vmo1_500_large
BEN AND JERRY's! Glass=min näst största kärlek (efter Elias alltså) här i livet. Glass är och kommer alltid vara det absolut godaste som finns. Jag äter det nästan varje dag. Och eftersom att jag har världens mest generösa gulliga pappa så finns det ofta lyxglass i frysen. Mmmmmmm......
har en ny favorit dock! Djurgårdsglace - mintchoklad!

Okej slut på matprat. HEHE. Nu ska jag åka in till stan och dricka gratis öl med mina fina fina vänner. Är så livspepp!!! (och fylld med energi efter två skålar gröt, mörk choklad och tre koppar kaffe...)
PUSS! HA EN MEGANICE LÖRDAG!

1 kommentar:

  1. Haha, underbart härligt inlägg. Så kul att man kan bli så förälskad i vissa livsmedel/maträtter..! Själv har jag aldrig börjat dricka kaffe, men har samma dille på te. Och kladdkaka. Och glass (!!!!!!!!).
    Shit, B&J's är ju en gudagåva.. Men sviker du oss för djurgårdsglace nu?! Vilken är din favoritsmak annars?

    Jo, men jag är det! Har nog t.o.m. krympt till 168, haha.. :p Men tack, gillar själv strumpbyxorna en massa. Lovar du att hälsa nästa gång? :D

    SvaraRadera