7.02.2012

Italiensommar. Dagarna med E&L.

Nu har Emma & Lisa åkt hem. Det känns deppigt och jag önskar att dom hade stannat längre. Men vi har haft otroligt bra fina roliga spårade fantastiska dagar. Jag har varit dålig på att ta bilder, men lite såhär har det sett ut:
Det allra första vi gjorde var att gå till Basko för att handla frukt och snacks att ha på hotellrummet och billigt vin ur tetrapack. Vi firade att dom anlänt på en bänk vid hamnen med glass.
Vi har sjungit lucia- och sommarlåtar på stan och tjänat ihop glasspengar. Favorit i repris från förra året.


Druckit mohjito-kannor på Deco, även kallad poolbaren och blodproppsbaren(från en incident förra året).
I torsdags, kvällen då Italien gick vidare till semifinal, så åt vi thaimat på ett strandhus-tak som var alldeles varmt av solen.


Det var extremt taggat på gatorna efter vinsten. Vi åkte fruktflak med galna och lyckliga italienare.
Jag och Lisa på äventyr <3
Vi nattbadade en kväll. Det var spontant och underbart befriande.
Vi har hängt nästan varje kväll med en kille vi träffade förra året, Fabrizio. Detta är dock Emanuel och Roberto <-- Fabbes kompis som vi också hängt mycket med.
Tyvärr är det här den enda bilden jag har av stranden. Vi köpte med oss 1€-foccacia och låg på den varma sanden i timmar, tre av fem dagar. Vi svalkade oss i havet och hade högläsning.


En kväll var vi hos mig och grillade. Jag försökte ta bild på den otroligt goda maten med det gick inget vidare. Vi åt i alla fall gudomliga laxpaket med soltorkade tomater, mozzarella och basilika(på bilden), klyftpotatis, grillade grönsaker och fetaost-sås. Våra familjevänner Cia och Kristian bodde här samma dagar som E & L och vi hade roliga samtal om utekvällar och stekare.
Jag superlycklig på Morgana.
 
I lördags köpte vi med oss pizza och satt på taket igen. Så himla mysigt. En god pizza ska innehålla: kronärtskocka, mozzarella, pesto, pinjenötter, oliver och soltorkade tomater. Som denna alltså! 






Vi har badat, solat, dansat, spårat, skrattat, gråtit, kramats och varit lyckorusiga tillsammans. Emma & Lisa är två av dom bästa människorna som finns i hela världen och jag har turen & lyckan att fått dom som två av mina absolut närmsta människor. De här fem dagarna och nätterna har varit bäst, precis som väntat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar