7.21.2012

Italien med Elias.

Elias kom till mig i en vecka. En dag åkte vi till en by tjugo minuter från San Remo och badade vid stora stenar.
Vi åt vattenmelon till frukost nästan varje dag. Och jag åt mitt obligatoriska ägg, kaffe och knäckebröd med färsk basilika från "trädgården".
En dag var vi på marknad. Elias köpte ett fint skärp.
Jag hade hatt.
En dag åkte vi till Nice. Det var så underbart mysigt. Vi började med frukost vid vattnet.
Baugette (Såklart, vi var ju i Frankrike nu.), skrattande kon och cappuccino.
Och så promenerade vi runt i den dödsheta värmen.
Köpte frukt.

Och badade <3
Här är världens bästa människa.
ÄLSKAR HONOM OKEJ.
Sen åt vi supergoda macarons (vilket egentligen inte alls är min grej. gillar inte maräng) och drack kaffe på ett mysigt kafé.
Middag blev pizza.
Och så åt vi glass efteråt såklart som avslut på en väldigt fin dag i Nice. (Gud vad mycket vi åt inser jag nu haha)
En kväll var vi nere och drack vin. Vi lekte en typiskt första-dejten-lek som jag kom på: Man skriver ner olika ord på lappar (typ barndom/gul/sommar/psykologer/socker osv.) och så drar man en lapp. Sen ska man prata om ämnet i två minuter. Liksom första association, betydelse, minnen. Men vi blev så inne i våra samtal att vi helt glömde bort/struntade i timern. Det var i alla fall fint för jag och Elias har varit tillsammans i mer än två år och han är en av få som vet i princip allt om mig, och trots detta så fick vi reda på nya saker om varandra. 
 
Vi badade massa, promenerade, läste, solade, åt god mat, pratade, skrattade, kramades och var så himla lyckliga bara. Jag tror att det var en av de finaste veckorna i vårt förhållande. Jag älskar honom brutalt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar