7.24.2012

Swing. På en tunnelbana. Viktigt/oviktigt

Jag hade en major dipp tidigare idag. Har liksom varit glad i princip varje dag det här sommarlovet.

Men idag ringde maria och berättade att hennes dator, som jag för några dagar sedan spillde vatten på, var trasig. 2000 kr (som jag inte ens har) hejdå!
Det senaste halvåret har jag haft en ofantligt dålig karma. iPhone tappaad i en toalett, stulen plånbok, tusen sprickor på skärmen och nu Marias MacBook. Det känns fruktansvärt jobbigt med dessa onödiga klantarhändelser och pengarna jag måste lägga för att åtgärda det. Så imorse låg jag i Elias säng och grät för att Gud/karma vill mig illa. (Eller bara för att jag har sådan sjuk otur.)

Elias pussade på mig och sa att han kan låna mig pengar. Han vet att jag inte gärna lånar pengar av mina föräldrar efter våra många pengabråk. Han är så fin.

Jag åkte till Klara Tuva och drack kaffe och pratade om viktiga saker så som kärlek, konst och livsförändrande resor. Om att komma över saker som gör ont och utvecklas som människa. Och hon fick mig att inse i min penga-depp att det finns så mycket viktigare saker.

Jag har faktiskt fått jobb. Och jag ska dra in ännu mer på onödiga utgifter. Skriva listor på mina in- och utgifter. Och planera. Så löser sig detta.

Även om det är mycket pengar för en fattig student så finns det värre saker att gråta över. Sjukdomar till exempel. Nu ska jag lyssna mer på zero 7 och tänka på hur tacksam jag är för allt jag har och får.

2 kommentarer:

  1. Vart har du köpt den rosa kjolen du har på floras senaste inlägg och blusen? Så himla fin outfit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du menar på Budapest-inlägget så är det ingen kjol + blus utan en klänning. Jag köpte den i Nice! :( Tack!

      Radera