2.11.2014

Stunder av eufori, pt 1

Här kommer ännu en slags sammanfattning av 2013. Denna gången några stunder då livet kändes extra mycket liv:

1. Andra februari firar vi Fannys födelsedag och dansar på stolarna i en ring. Det är ballonger i taket och för några timmar glömmer vi bort februarislasket utanför. 2. Jag och Gloria gör drinkar hos henne, Agnes och Klara Tuva ansluter och vi lyssnar på musik vi alltid lyssnade på i början, när vi lärt känna varandra. Vi dansar till nostalgipumpande hjärtan och jag känner mig så glad för vår vänskap. 3. Kyssa honom i februarisol.

1. Att få träffa Johanna igen. En helg med allt fantastiskt, som det bara kan bli när en är i Paris med sin bästa vän. 2. Bli firad av nästan alla mina finaste kompisar hemma hos Gloria. 3. Äta glass med Flora på slussenkajen den första april, solen skiner och vi säger nu är våren här på riktigt

1. Göra klart projektrapporten med Mary och fira med glass för halva priset. 2. En läroverksfejdseftermiddag med Freja; öl på Wollmars och euforiskt pirr i solskensfönster. 3. Jag åker till Luleå själv och har den där känslan av independence som kommer ganska så sällan. Ler åt mig själv i spegeln och har stabil känsla i kroppen.

1. Solig förmiddag med Elias. Jag gråter lite för jag känner så mycket med liksom varje del av mig. Stilla eufori för sjukt mycket kärlek. 2. Dansa 1 meter ifrån Justin Bieber med Fanny och Tina. Adrenalin och blöt svett. Gå hem i gryning efteråt med drömkänsla i kropp å sinne. 3. Promenera på Djurgården med Elias.

1. Mösspåtagning och det duggregnar samtidigt som solen skiner. Vi firar med massa öl och jag hoppar fram för jag är så lycklig. 2. Jönköpingshelg för att fira Oskar och Markus företag. Drömdygn med helt orimligt mycket euforipirr i kroppen. Dans, fireball, lycka. Står på balkongen dagen efter och Oskar kramar om mig i solskenet, sen sitter vi i timmar och äter sushi / får kramp i magen av bakfyllehumor.

1. Första riktiga sommarkvällen och jag, Flora och Agnes äter middag hos mig innan vi går på skiva. 2. One Direction med Fanny <3 Dansa nonstop, skriksjunga till varenda ord och panikandas för att Harry Styles är i samma rum som oss. 3. Att gå ensam på Karlavägen och behöva stanna och lägga sig under ett träd för att andas in grönskan och livet.

1. Efter vår studentmottagning sitter vi i Ivar Los Park och ser solen gå upp. 2. En kväll går jag på skiva med full moon party-tema och det känns som att varenda en på festen är fyllda av livslust. 3. Att spela fotboll med Ringo, Elias och morfar.

1. Vi 16 teatrare får varsin färgglad lapp med vårt namn och hälsningar/kärleksförklaringar från alla andra, jag gråter rörd-tårar och vi firar med öl på ett soligt Mosebacke. 2. Dans till Avicii. 3. Springa upp för södermalmsgata med mina två blonda bästisar, den ena har tagit studenten och vi kramas för saker som gör ont och säger att det bara kan bli bättre nu. Hittar en lila dörr och de är så vackra framför den

Studenten. Tårar varvas med skratt och så sitter vi i klassrummet där vi samlades allra första gången den där dagen i ettan. Vi får betyg, lärarkramar, sjunger den blomstertid nu kommer och jag kan inte sluta gråta men har ett överväldigande pirr inom mig som väntar på att bryta ut i något ännu större. Vi håller varandras händer när vi står på den där himla trappan och så tar vi sats och springer ut till Euphoria. Det är brännande hett, svetten rinner under studentmössan och vi hoppar skriker panikgråter panikskrattar. Jag ser min familj, min älskade familj. Johanna är hemkommen från Paris och vi har inte setts på 3 månader vi kramas för hårt och hon gråter nästan lika mycket som jag. Flora & Agnes är där och så vänder jag mig om och ser Elias med 6 röda rosor och kyssar och jag. kan. inte. sluta. gråta. Jag skrattar åt mig själv och min dramatik, fortsätter hulkgråta, har mina bästa personer runt mig och hela kroppen skälver av eufori

4 kommentarer:

  1. <3 du är finast i världen My

    SvaraRadera
  2. kom igen my! bättre uppdatering por favor!

    SvaraRadera
  3. vad fint ditt 2013 verkar har varit! skulle vara kul att få lite mer uppdatering om vad du gör nu!

    SvaraRadera
  4. Åh alltid lika kul att läsa dina inlägg!! sitter och ler för mig själv och får mys-stäming. Puss och kram!

    SvaraRadera