2.17.2014

Födelsedagshelg

Hej! Nu sitter jag på tåget tillbaka till Lund och jaaag har tillbaka min (en ny) mac!!! SÅ NICE. Nu blire bloggning vill jag lova. Hur som helst, jag ju varit i Stockholm. Har haft en så himla fin helg på alla sätt å vis:

Vaknade ju som sagt i fredags av att Lisa hade köpt lyxfrulle.

Färskt bröd juice avokado. Seriöst, det finns få saker som är så nice som en riktigt god frukost

Så hade hon köpt mitt favoritgodis - vattenmeloner och plopp. Hur fint?!?!

När jag löst mitt tågproblem (läs i inlägget nedan om ni inte förstår vad jag menar) gick jag på seminarium, sen promenerade jag hem i solen för att hämta min resväska.

(De här hamnade visst på snedden men vad gör det?). Var så sjukt glad å pepp!!!

Kom fram till Stockholm där min älskade Johanna mötte mig och så gick vi till Soft för att dricka varsin öl och ta igen det vi inte pratat ordentligt om över telefon.

Åkte till Oskar ett tag och sedan hämtade pappa oss

Vaknade upp av födelsedagssång på lördag morgon. Det var nämligen min 20årsdag!!!! Tjoho!!! Här är jag och världens gulligaste bästa pappa. (Floras foto)

Han stekte champinjoner/ägg

Och handlade färskt bröd

Jag hade nämligen bett om att fira med en kalasbrunch

Mamma hade handlat juicer och hummus och ja ni vet, allt gott

Så kom mina bästisar och 2 fina familjekompisar för att äta med oss

<3 <3 <3 Älskar de här så mycket

Tåååårta

Sen vare dags för SYSTEMET. Hehehh. Jag var lite nervös å vilsen

Men mest pepp ;-)

Köpte bubbel och rom OCH fick en ros av kassörskan! Hon hade fått den av en gubbe som varit för onykter för att handla och försökte muta sig till det, så gav hon vidare den till mig med tanke på datumet. Gulligt va!

På kvällen mötte vi Fanny som var hemma från London (så bra, kunde inte sluta krama om henne, vi betedde oss som ett kärlekspar som varit ifrån varandra för länge), köpte sushi och åkte sedan hem till Oskars lägenhet

Förtärde mat å dryck, lekte lekar ofc och dansade lite. Jag hade kärleksattack på alla mina finisar och ja, det var en mycket fin födelsedagskväll. Kunde liksom inte önska mig något annat

Dagen efter åkte jag och Johanna till mig för överbliven tårta (godaste jag vet, alltså tårta dagen efter) och solsidan. Johanna somnade, mamma joinade oss och låg å klappade på mig <3

Åt pappas pasta till söndagmiddag

Och drack lite champagne för att fira den underbara 20åringen (jag alltså, ehhehe) samt...

världens bästa grej: en flygbiljett till New York, en weekend i maj. AHH älskar min familj längtar så jag kan dö!!!!!!!!!!

Jag är så jävla tacksam hörni. Har verkligen världens finaste familj å vänner. Tack för att ni är så bäst, vad har jag gjort för att förtjäna er?

Nu skiner solen och jag är taggad på Lund och allt vad det innebär. ÅÅ FINT LIV

2 kommentarer:

  1. ååh finis!!! hade så gärna velat vara med.
    JAG ÄLSKAR DIG. du är bäst och snyggast i världen. punkt

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg My! Och tårtan ser helt underbar ut haha.
    STORT GRATTIS!

    SvaraRadera