2.05.2014

Extra bra saker

Hej hjärtyn! Det har ju varit helg, en helg med många extra bra stunder:

Eliott går på Skurups folkhögskola och är kung på bas. Både i torsdags och fredags hade vi glädjen att få se hans band Frivarv spela på Sydskånskas pub/Hallands klubb

Extra bra:
  • Öl med mustaschprint som "har en smak av rostade mandlar, choklad och kaffe"
  • Dansa tills svetten rinner (typ) på ett ben, skåla med min älskade Lisa och dansa lite till


Jag har lagat middag till Lisa & Angelika som tack för att de varit så hjälpsamma mot en viss handikappad person (jag). Extra bra:
  • Skåla för att Angelika kom in på sitt förstahandsval inför utbytesterminen & att jag är kryckfri (haltar mig fram istället men SÅ MYCKET SKÖNARE)
  • Sitta kvar någon timma med Lisa och prata om en massa viktiga saker, utbyta kloka ord och peppa oss.

Vi har haft besök från Stockholm och i lördags lagade sällskapet stört god middag som vi sedan åt innan det var dags för Melodifestivalen!!! Så himla peppat gäng, vaknade upp lördagsmorgon av Camillas skönsång till diverse schlagerhits.


Extra bra:

  • Ligga dagen efter i en hög och skratta åt roliga vineklipp


Sedan gå till Ramklints och köpa semlor.

Transportera de till Angelika & Jackie och äta till samtal om helgen och knasigheter. Extra bra:
  • Nästan somna i Angelikas säng när hon killar mig i håret och Jackie spelar mysmusik
Kom hem på söndagskvällen och då hade Eliott och Liam anslutit. Vi åt wraps, jag & Liam gick till coop och köpte choklad men stannade på en bänk för att prata om jobbiga saker. Han äger. 

Måndag, tisdag och tentaångest...
imageimageimage
...extra bra:
Jag har haft seriösa vårkänslor. Vet att det säkert börjar snöa och minusgradiga sig om någon vecka, men att några timmar gå runt och känna våååren är hääär ger mig så mycket pirr i magen.

Andra bra saker: Nour El Refai, att mitt golv luktar grön såpa,

snapchat från lillebror & pappa, att jag får träffa dem om 10 dagar och att det är PH-final ikväll. (hm ok blandade känslor där, men är ändå orimligt taggad på finalprogrammet)
Fint va!

1 kommentar: