2.23.2014

söndagssolar

Hej älskade bloggreaderz!!!!!!

Här sitter jag på Lisas soldränkta säng och borstar tänderna! Och mår fantastiskt! Älskar att vakna upp en helgmorgon och inte vara bakfull/trött. Fredagen var så himla kul, tyvärr var jag svindålig på att fota men jag tänkte visa er det jag lyckades fånga:
To make it clear, så att säga: Jag är med i Göteborgs Nation. Novisch=Ny student. (Vilket jag inte är, men typ). I fredags var det avslutning på novischperioden med en stor fest. Jag och Franzi hade anmält oss för att vara faddrar för ett gäng novischer. Vi sågs i torsdags och planerade pinsamma uppdrag osv.

Vi hade bestämt att det var Paradise Hotel-tema och det första de fick göra var att springa in på GBG's expedetion och skrika "BREEEEV!", de fick då en nyckel i ett kuvert som ledde till förvaringsskåpet på bilden, där en vinbox och ledtråd till nästa uppdrag väntade.

Vilket var att springa till fontänen i Lundagård. Här är Franzi när hon placerar ut öl. Någon tog dock påsen :-(

Sedan följde fler uppdrag under dagen, som att köra ett aerobicspass i AFborgens cafeteria och dela ut röda pussmunnar på randoms på stan.

Vid eftermiddagstid gick jag och Franzi hem till mig och gjorde varsin drink, för att sedan invänta grabbarna till förfesten. De var lost ett tag, antagligen lite för onyktra, men till slut anlände de och dåååå....

Körde vi Pandoras ask, i äkta PH-anda. Vi gav de bål men mer vatten och sedan tog vi taxi till AFborgen för sittning.

Här är under middagen. Introduktionsfilmen hade spelats upp och alla stod och viftade med sina servetter å sjöng Göteborgs Nations-visor. Älskade livet just då, ni vet när en känner sig som en del av värsta fina gemenskapen

Här är jag med en trevlig kille i toalettkön, hehe, tror han hette Axel

Fick pröva hans glasögon och fick glowstick!!!

Sen har jag inga fler bilder :-( Det var i alla fall 3-rätters-middag, sånger, tal, mellanfest på Huset (GBG Nations hus - där expeditionen och lägenheterna finns) nere i Arkivet - trångt svettigt dansande och massa öl, eftersläpp på AFborgen och så efterfest på Huset igen. Så kul natt.

Igår fick jag denna notification på mobilen

Och idag kan jag säga jaaaaaaa. Det är så mycket vååår i luften!!! Love it!

Har gjort vettiga saker som städat, svabbat golvet och kastat sopor (se bild ovan). Nu ska jag möta en kompis som heter Oscar och gå på promenix innan solen går ner. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar