1.07.2015

Årssammanfattning, pt.1

2014 inleds med ett skypesamtal vid tolvslaget, jag storbölar och jag hör, hur absurt det än må låta, hur han ler från andra sidan jorden. Flora kramar om mig och jag ser ut från bron på den färgströsslade himmelen tänker det här är mitt år. En glittrig nyårsnatt och årets första dag är jag trots bakfyllan energisk och glad.

En pannkaksbrunch med Flora innan jag lämnar Stockholm för att återvända till Lundbubblan, med oro om upprepade mönster men ändå hopp. En brunch med saknade tjejer, vi tar igen och jag startar morgnarna med omelett och mysig musik.

Fler reunions i vårt lille kök och PH-avsnitt och snapchatskratt med Lisa. Sen börjar jag psykologikursen med glad förväntan och älskar det från första föreläsningen.

Men sen i mitten av januari fastnar jag med foten i ett cykelhjul och kanske är det därifrån det går utför. Jag gråter av smärta och frustrationen i att inte kunna göra något, hoppar mig fram på hala isiga vägar med blåshänder och dricker alkohol för att lindra smärtan. En natt träffar jag ju också en kille som jag blir smått besatt av och det förstör ett helt jävla kvartal. Ältar, ältar, skämmer ut mig, vaknar upp för ofta med extrem bakisångest, slår sönder foten och den vita strumpan som nu är bloddränkt ligger kvar i badrummet i veckor och påminner mig om skammen.

Februari kommer med lite bättre stunder, lite mer hopp. Vi går på deras konsert på Skurup. Jag lyssnar förvirrat på 17 på tåget hem och vi äter wraps i vårt kök. När jag äntligen kan gå någorlunda igen känns allt så mycket bättre men fortfarande präglas hela fucking februari av en värdelös besatthet som jag än idag ifrågasätter med allt jag har

Jag och Franzi står för nollning på GBG nation och vi karnevalsköar en regnig natt men värmer oss med varm choklad och minttu. Så fyller jag 20! Lisa överaskar mig dagen innan med en månplansch, frukost och mitt favoritgodis

Och självaste födelsedagen spenderar jag i Stockholm med familj och bästa vänner.

Mars! Och lite ljusare! Ja både solen och i mitt bröst. Börjar läsa delkursen psykisk ohälsa och ÄLSKAR det

Stamcellerna kommer på besök en helg och vi har en mysig dag i Köpenhamn.

Går på Karneveljen och har mysigaste dagen med Lisa, Eliott och Cissi med parkhäng, glassbil, öl och hattlek.

Och så kommer den där tidiga våren med solsken som sticker en i ögonen (på ett bra sätt) och jag har dagar då jag är genuint lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar